DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Alonso dicséri az Aston új fejlesztését

A kétszeres F1-es világbajnok szerint úgy működik az új padlólemez, ahogy azt várták, és ezzel ismét jó irányba állhatnak. Elégedett az ötödik hellyel.

Ötödik helyet szerzett az F1-es Holland Nagydíj időmérőjén Fernando Alonso, aki elégedett ezzel a helyezésével: az elmúlt időszakban lemaradtak a riválisoktól, de most ismét ott voltak, ott vannak a dobogó körül zajló csatában.

Az F1-es Holland Nagydíj időmérőjének végeredménye

„Lassan hozzászokunk az ilyen időmérőkhöz, amikorhol hol esik, hol nem. Megint nagyon könnyű volt hibázni, úgyhogy örülök az ötödik helynek, mert ez most erős helyezés, közel a dobogóért zajló csatához. Az utóbbi alkalmakkor nyolcadik-kilencedikek lettünk, szóval ez egyértelműen előrelépés. De elég stresszes volt, főleg a Q3, amikor a slickeken egy két méter széles sávban kellett gyors kört futni” – mondta a Formula.hu jelenlétében Alonso.

f1-alonso-aston_3



Az Aston egy új  padlólemezt hozott erre a hétvégére, a kétszeres világbajnok szerint pedig egyértelműen érződik ennek hatása, jobbak a kigyorsítások, jobb a tapadás a kanyarok közepén, és a legfontosabb az, hogy az új alkatrész pontosan úgy viselkedik, ahogy azt a szélcsatornában gyűjtött adatok alapján vártak.

Milyen fejlesztéseket hoztak az F1-es csapatok Zandvoortba? Itt szedtük össze!

„Pénteken nem volt száraz idő, így nem tudtunk igazán kipróbálni az új fejlesztést, érzésre jobb volt az autó, de most ez az időmérő igazolta vissza, hogy tényleg úgy működik az alkatrész, ahogy a szélcsatornában tette. Az ötödik hely elérésében ennek is fontos szerepe van, úgyhogy köszönöm mindenkinek a gyárban, mert júliusban dolgoztak éjjel-nappal azért, hogy a négy verseny mellett ezt is elkészítsék. Az utóbbi időszak rosszabbul alakult számunkra, de ez most megint a jó irányba visz minket.”

Alonso azt is elmondta, hogy száraz futamban reménykedik, mert olyan rosszak a látási viszonyok Zandvoortban, hogy esőben nagyon veszélyes lenne versenyezni – ha pedig esni fog, akkor a biztonsági autó mögötti rajtot támogatja az intermediate gumikon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: