DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 17. szerda
F1

„Közel állunk egymáshoz” – Vasseur reagált a Hamilton-pletykákra

Szinte minden F1-es nagydíjon beszél a brittel a Ferrari-vezér, de ez nem jelent semmit. Vasseur elárulta: leálltak a 2023-as autó fejlesztésével, de jönnek még újítások.

Az elmúlt héten ismét felröppentek olyan híresztelések, miszerint a Ferrari-elnök John Elkann személyesen kereste fel Lewis Hamiltont annak érdekében, hogy átcsábítsák őt a vörösökhöz, a brit azonban nemet mondott neki. Német lapértesülések szerint Frederic Vasseur is puhatolózott a Mercedesszel várhatóan hosszabbító 38 éves versenyzőnél – most a Ferrari F1-es csapatfőnöke maga öntött tiszta vizet a pohárba:

„Minden nagydíjon beszélek vele, húsz éve nálam versenyzett és továbbra is közel állunk egymáshoz. Segítettem neki, amikor a McLarenhez ment az F1-es karrierje elején, és időnként beszélgetünk. Világos, hogy amikor együtt látnak minket a paddockban, akkor nagy felhajtást csapnak” – nyilatkozta a Gazzetta dello Sportnak adott interjújában Vasseur, hozzátéve:

 

„Nem akarom a mi versenyzőinkhez hasonlítani őt, nem lenne értelme. De egy topversenyző hozzájárulása nemcsak a vezetésben merül ki, hanem technikai, stratégiai szempontok is számítanak, segíthet egy mérnököt is felvenni. Így ha ott van Hamilton, Verstappen vagy akár Leclerc, akkor könnyebb. Mindenki, aki az F1-ben dolgozik, szenvedélyesen imádja a versenyzést: szeretnek bajnokokkal dolgozni.”

 

Leálltak a 2023-as F1-es autó fejlesztéseivel, de…

Vasseur az interjúban arra is kitért, hogy miként állnak a fejlesztésekkel: a maranellóiak csapatvezetője szerint ugyan már a szélcsatornában nem dolgoznak az SF-23-ason, de kerülnek még majd fel újítások az idei versenygépre, miközben a jövő évi kapcsán még a koncepciót tervezik (amely a pletykák szerint radikálisan eltér majd a jelenlegitől).

f1-vasseur-ferrari_2



„Erre a szezonra már leállítottuk a szélcsatornás fejlesztéseket július végén, de vannak már elfogadott és gyártás alatt lévő alkatrészek, amelyeket Katarba vagy Austinba fogunk elvinni. A 2024-es autót illetően még mindig a filozófiai koncepció szakaszában járunk. A számok azt mutatják, hogy agresszívnek kell lennünk, de a szimulációkat illetően már a maximumnál járunk.”

„Másképp kell gondolkodnunk, meg kell találnunk azokat a határokat, amellyel a pilóták úgy tudnak vezetni, hogy nem kell folyamatosan a határon menniük. Mindenesetre az új autó kapcsán a határidő nem az év vége: márciusra, Bahreinre kell készen állnunk. Még sok hónap áll előttünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: