A Belga Nagydíjon Lewis Hamilton és George Russell is jelentős pattogásról számolt be az egyenesekben, a hétszeres világbajnok pedig hozzátette, a csapat egyelőre nem ismeri az okot, ami aggályt jelent számára.
„A fő korlátozó tényező a pattogás volt, az autó szó szerint minden egyenesben pattogott” – érintette ugyanezt a témát az Autosport által idézett Toto Wolff. „Még a Blanchimont-ban, ami egy kanyar, is el kellett venni Lewisnak, pedig általában könnyen vehető padlógázon. Tehát pattogunk az egyenesben, a féktávon túlhevülnek a gumik, ami ördögi kör. Ez volt a fő hátráltató tényezőnk hétvégén. Frusztráló így menni szünetre, de a következő pár napban többet fogunk tudni az adatok alapján.”
A pattogás egybeesett a Mercedes nagyszabású fejlesztési csomagjával, amely Spában debütált a pályán. Megváltozott a Red Bullra jobban emlékeztető oldaldoboz a légbeömlővel, valamint a padló térfogateloszlásában is változás történt. Ez utóbbinak lehet köze a W14 rendellenes mozgásához.
„Elemeznünk kell. Ebben a fejlesztésben nagyon sok kemény munka van, kalapot kell emelni az aerodinamikai részleg előtt. Szerintem lehetett a padló az oka a pattogásnak, de át kell néznünk az adatokat. Lehet, hogy van ott valami, amit meg kell találnunk. Abban ugyanis továbbra is hiszek, hogy ez a fejlesztési irány a helyes” – emelte ki, hogy a pattogás ellenére nem gondolják a Mercedesnél, hogy rossz fejlesztési irányba mozdultak el.
Más csapatok is pattogtak
A hatodikként leintett Russell szintén beszámolt a jelenségről – hozzátéve, hogy ez korántsem a Mercedesre jellemző sajátosság volt.
„Nagymértékű pattogással küzdöttünk. De több csapat így volt ezzel, talán nem olyan súlyos mértékben, mint mi. Nyilvánvalóan sajnálatos ezt látni a motorsport csúcsán, hogy a csapatok többsége még mindig a pattogással küzd. Remélem, meg tudjuk oldani a jövőt tekintve” – nyilatkozta Russell.