Lewis Hamilton negyedikként zárta a pénteki időmérőt Spa-Francorchamps-ban, de mivel Max Verstappen váltócsere miatt öt hellyel hátrébb sorolódik, ez egy harmadik rajtpozíciót jelent vasárnapra a britnek – persze amennyiben nem büntetik meg a Q2-es incidens miatt. A Mercedes-pilóta így értékelt a kvalifikáció után:
„Először is, hihetetlen vezetni ezen a pályán. Egyértelmű, hogy roppant hektikus időmérőnk volt, hiszen folyamatosan száradt fel a pálya. Nagyon nedves volt az elején, nehéz volt látni. Ki kellett hozni a maximumot, mert tudtuk, hogy minden egyes következő kör gyorsabb lesz az előzőnél. Ezért álltunk ki a bokszutca végére minden etap elején korán. A csapat remek munkát végzett ebben. Lehajtott fejjel próbáltam a lehető legtöbbet kihozni. Végül még mindig elég nagy volt a lemaradás Maxhoz képest, elég lenyűgöző. De elégedett vagyok az elért eredménnyel.”
Arra a felvetésre, hogy a dobogó-e a célja a vasárnapi nagydíjon, így felelt Hamilton: „Max mögülünk indul, de természetesen ez lesz a cél, hogy levadásszuk ezeket a srácokat. Az első edzésen az eső miatt senki nem igazán tudott sokat menni, úgyhogy a beállítások megtalálása a szárazra igazából egy nagy találgatás volt. Remélem, hogy jó lesz az autó a hosszú etapon a versenyen, de egyelőre jó a kezdés.”
A verseny előtt azonban még lesz egy sprintnap szombaton Spában, de a 38 éves pilóta nem tudja, még jobb lehet-e a W14-es: „Ötletem sincs. Meglátjuk majd. Nem érződött ma sem rossznak. Csak a középső szektorban buktam egy másodpercet, úgyhogy ezt tanulmányoznom kell, hogy rájöjjek, hol van ez és lehet-e bármit csinálni a csomagunkkal, hogy ezt csökkentsük. Nyilván dolgoznunk kell azon, hogy javítsunk néhány dolgon.”
Eltérő hátsó szárny a két Mercedesnél
Toto Wolff csapatfőnök elégedett volt Hamilton pénteki produkciójával, egyúttal arról is rántotta a leplet, hogy ő és a csupán nyolcadikként végző George Russell eltérő konfigurációjú hátsó szárnnyal versenyeznek a hétvégén a Belga Nagydíjon:
„Jó a harmadik hely. Látható, hogy elég szoros a második helytől lefelé. Nem igazán tudtuk felmérni, hogy működnek-e az újításaink a trükkös körülmények miatt, szóval bízzunk egy száraz szombatban és vasárnapban. Látható, hogy Lewis és George nagyon eltérő hátsó szárnnyal mennek, és Lewis kicsit több teljesítményt tud ebből kinyerni. George egy „pajtaajtót” cipel hátul, ez előnyös lehet gumihasználat szempontjából vasárnap, de ma nem segített, szóval meg kell vizsgálnunk, miért.