DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Piastri elmondta, mi „gyilkolta meg” a dobogóját

Az első etapban második helyen haladt az ausztrál újonc az F1-es Magyar Nagydíjon, végül csak ötödik lett: nem Norris elévágásán múlt szerinte a versenye.

Remekül indult Oscar Piastri számára a hungaroringi futam, hiszen az első kanyarok után feljött a negyedik helyről a második pozícióba, s egészen a bokszkiállásokig ott is maradt. Az első kerékcserék során azonban az egy körrel később szervizelő csapattárs, Lando Norris átugrotta őt, majd később visszaesett az ausztrál tempója, így Sergio Perez és Lewis Hamilton is elkapta, azaz be kellett érnie az ötödik hellyel.

A McLaren újonca elárulta: a gumikkal szenvedett rettenetesen vasárnap. „A gumikopás volt a gyilkos számomra. Még nem vagyok száz százalékig biztos benne, hogy miért, de ezt meg kell vizsgálnom” – fogalmazott a RacingNews365.com portál hasábjain.

f1-piastri-mclaren-hun



„Ez volt az egyik első versenyem, ahol ennyire kopott a gumi és sok bokszkiállásra volt szükség, úgyhogy sokat kell tanulnom. Ez volt az egyedüli kulcsa a futamomnak. Az első etapban megkönnyítettem az életemet, utána viszont bonyolulttá vált minden. Úgyhogy rengeteg dolog van, amin meg kell próbálnunk javítani, de az, hogy így küszködve is ötödik tudtam lenni, az elég szép helyezés.”

 

Nem számított Norris elévágása

A futam során sokakban meglepetést keltett, hogy a McLaren az első bokszkiállásoknál a hátrébb álló Norrist hívta előbb, aki ennek köszönhetően tudta átlépni Piastrit. Andrea Stella csapatvezető elmondta, hogy szó sem volt arról, hogy a britet favorizálták volna, egyszerűen csak az előttük kereket cserélő Hamiltont akarták levédeni. Piastri szerint pedig nem is számított a verseny egészét tekintve a dolog:

„Az elévágás jóval erősebb volt, mint azt vártuk, de végső soron ez nem változtatott a versenyemen. Egyértelműen nem volt meg a tempóm, hogy tartsam a lépést vagy versenyre keljek Landóval, de a legfontosabb, hogy meg kell néznünk a gumikopást és a gumikezelést. Megcsinálhatod a világ legjobb startját és első etapját, ha a következőn nem tudod ott tartani magad, akkor semmit sem számít.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: