DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 21. szombat
F1

„Csak spóroltunk” – Verstappen kifakadt az új szabály miatt

Nem nyerte el a tetszését a regnáló F1-es világbajnoknak a Magyar Nagydíjon debütáló újítás – részben emiatt nem is tudja, hol áll pontosan a Red Bull.

A hétvégi Formula-1-es Magyar Nagydíjon debütál az új kísérleti időmérős gumiszabálynak, amelynek egyfelől a lényege, hogy a Q1-ben csak kemény, a Q2-ben közepes, a Q3-ban pedig lágy abroncsokat használhatnak a pilóták, ugyanakkor mindez azzal is együtt járt, hogy a szokott 13 helyett mindössze 11 szett abroncsot kaptak a csapatok a teljes hétvégére.

Többen előzetesen is attól tartottak, hogy ez a szabadedzéseken megtett körök csökkenéséhez vezethet, s úgy fest, a hungaroringi péntek igazolta ezeket a félelmeket. Lewis Hamilton is kifakadt emiatt, ő például egyetlen szett abroncsot használt a teljes második szabadedzésen, s egyetértett vele a regnáló F1-es világbajnok, Max Verstappen is, aki elsősorban a nézőket sajnálta:

f1-verstappen-redbull-hun-day1



„Valójában nem sok gumiszettet használtunk ma. Ezzel az új formátummal rettenetesen limitálva van, mennyi abroncsot tudunk használni” – magyarázta a RaceFans.net által idézett holland. „Nem akartam ma használni őket, hogy legalább holnap kicsivel jobb legyen a felkészülés. De kár ezért, rengeteg ember jött ki, és nem igazán köröztünk sokat. Úgyhogy meg kell néznünk, mit tudunk ezen javítani, mert alapvetően csak spórolunk a gumikkal, ami szerintem nem helyes.”

 

De mi a helyzet a Red Bull tempójával?

A fentieknek is köszönhető, hogy Verstappen mindössze a 11. helyen zárta a pénteket, míg a csapattárs Sergio Perez, aki az első edzés legelején autót is tört, csupán 18. lett. Verstappen nem is akart messzemenő következtetéseket levonni, de az időeredmény és a helyezés ellenére is jónak érzi az újítással is felszerelt RB19-est:

„Hogy őszinte legyek, nagyon nehéz következtetéseket levonni… Át fogjuk nézni az adatokat, hogy lássuk, minden megfelelően korrelál-e, mert ma nem sok gumit használtunk. Szerintem az autó nem érződött túl rossznak. Volt egy kis alulkormányzottság, de aztán újra kimentem, a hosszú etapunk pedig eléggé versenyképesnek tűnt.”

„Kicsit nehezebb az egykörös tempóról nyilatkozni, de szerintem összességében az autónk továbbra is erős” – értékelt a vb-tabellát fölényesen vezető címvédő. „Nyilván a leggyorsabbak szeretnénk lenni, de előbb egyelőre kicsit többet kell köröznünk több szett gumin, hogy jobban megértsük a képet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: