A rajtrács 11. (és esetlegesen 12.) csapatának keresése nem egy gyors folyamat: Mohammed ben Sulayem FIA-elnök még februárban nyitotta meg a jelentkezést, első körben az érdeklődők számára. Ezt követte a tényleges jelentkezési folyamat, melynek első határideje április 30. volt, ezt azonban kitolták május 15-re.
Az FIA első körben arról ígért döntést, egyáltalán várható-e új istálló 2026-ra, azaz volt-e a jelentkezők közül bárki, aki megfelelt a kritériumoknak. Az eredeti, áprilisi jelentkezési határidő tükrében június 30-at jelölték meg a döntés időpontjának, ez szintén 15 napot csúszott, július 15-re. A The Race szaklap rámutat: ezúttal nem egy kőbe vésett határidőről, hanem egy célidőpontról van szó.
Az viszont tény: július 15. hétvégén volt, és eddig semmiféle hír nem érkezett a döntésről, sem hivatalos közlemény, nem sajtóértesülés formájában. Az említett szaklap ebből azt a következtetést vonja le, hogy valószínűtlen, a döntéshozók támogatni fogják bármelyik új csapat jelentkezését.
A Formula-1 oldalán ellenzik az új csapatot
Az esetleges új csapatot az F1 illetékeseinek – beleértve a tíz alakulatot – és az FIA-nak egyaránt támogatnia kell, márpedig a sorozat részéről hónapok óta az a narratíva, hogy elzárkóznak a bővüléstől. Stefano Domenicali elnök-vezérigazgató épp július 15. előtt tett egy nyilatkozatot, melyben kiemelte: álláspontja nem változott, a Formula-1 továbbra sem akar új csapatot.
Az FIA részéről Ben Sulayem támogatja a bővítést, elsősorban az Andretti és Cadillac projektjét, és nyomatékosította, a folyamatot a szövetség indította és felügyeli, ha valamelyik jelentkező megfelelt minden kritériumnak, nem mondhatnak nemet, nem fújhatják le a már elindított pályázatot.