2026, a következő szabályváltozás éve közelebb van, mint tűnik: a csapatok már javában szimulálják, hogyan fognak viselkedni az autók az új előírásoknak megfelelően épített motorokkal. Max Verstappen pedig nem lelkesedik azért, amit az új érában Forddal közösen motort gyártó Red Bullnál látott.
„Nincs rendben, hogy úgy kell vezetni az autót. A motor a fékezés során is szinte teljes gázon van, ami egy nagyon rendellenes érzést fog teremteni, kicsit olyat, mint a befújt diffúzorok, amikor szintén majdnem végig padlón kellett állni” – hasonlította a vezetési stílust a 2009 és 2013 közti szabályrendszer egyik sajátosságához, a befújt diffúzorhoz, amelyet épp a Red Bull fejlesztett ki annak idején.
„Számomra ez bizarrnak tűnik, a saját magát állító aktív aerodinamikával együtt pedig végképp. Szerintem ez túlbonyolítás. A motort illetően már a legutóbbi sajtótájékoztatón elmondtam, hogy alaposan át kellene még néznünk. De egyesek azt gondolják, hogy előnyben lesznek, ezért rámondják a szabályokra, hogy jók” – mondta Verstappen a Formula.hu részvételével zajló sajtónapon Silverstone-ban.
„Ha autóversenyzőként nézem, akkor nincsen rendben. De a Formula-1-ben mindig jelen van a politika, amikor egy csapat azt tartja szem előtt, hogy ő előnyt kovácsolhat valamiből. Ők azt fogják mondani, nagyszerű a szabály, de végső soron meg kell néznünk, mi jó a sportnak, ez pedig szerintem nem jó a sport számára” – folytatta a címvédő, aki szerint más versenyzők is hozzá hasonlóan vélekednek: „Igen, de abban nem vagyok biztos, mennyien vannak tényleg tisztában azzal, mik a kilátások.”
Verstappen ideális szabályrendszere: V8, könnyebb autó, kisebb gumi
Jelen állás szerint nem kérdés, hogy a Formula-1 jövője a következő legalább egy évtizedben a hibrid V6 erőforrás – de ha Verstappenen múlna…
„Egyértelműen megszabadulnék a hibridtől. Amikor visszaülök egy V8-asba, mindig meglepődöm rajta, mennyire egyenletes a motor. A csúcssebesség lassú a mostanihoz képest, de a motor erőátvitele, a nyomaték annyira egyenletes, a leváltásokkal, a felváltásokkal, hogy sokkal természetesebbnek hat a mostaninál” – beszélt a motorról, majd áttért a sokat emlegetett súlyproblémára is.
„Természetesen a biztonsági normák már magasabban vannak, és fejlődniük kell, ezért egyre nehezebbek az autók, mert a karosszéria erősebb. Nem mehetünk vissza 500-550 kilóhoz, de úgy gondolom, a mostani túlságosan nehéz, és ezzel is foglalkoznunk kellene. Ott vannak még a nagy abroncsok, nem látunk sokat a kanyarba menet, a csúcsponton. A kisebb gumikat preferálnám, az a korszak szórakoztatóbb volt” – árulta el, hogy a szintén 2022-ben bevezetett 18 colos kerekekkel sincs kibékülve.
A holland nem egyszer hangot adott annak, hogy sem a 2026-os szabályokkal, sem a 24 futamos versenynaptárral, sem a sprintekkel nincs kibékülve, és ilyenkor rendszeresen megpendíti azt is, nem feltétlenül maradna sokáig a Formula-1-ben – figyelmeztetéseit azonban nem mindenki veszi komolyan, George Russell szerint Verstappen csak taktikázik.