Kanadában látványosan gyorsult az Aston Martin az oda elvitt fejlesztési csomagjával, azt pedig nem titkolja az istálló, hogy a Red Bull csoda DRS-éhez is szeretnének közelíteni a sorban érkező frissítéseikkel.
Az AMR23-as tempója az egyenesekben elmaradt a riválisoktól, de ezen is javítottak már Kanadára, és fontos céljuk, hogy további lépéseket tudjanak tenni az ügyben, hiszen a hagyományosabb pályákon ez kifejezetten fontos lesz majd.
„A DRS-hatékonyság növelése az a terület, amely a fókuszban van nálunk, minden fejlesztésünkkel próbálunk javítani ezen” – mondta a teljesítményért felelős igazgató, Tom McCullough.
„Minden fejlesztési csomagunknak az a lényege, hogy hatékonyabb legyen a leszorítóerőnk, főleg olyan területeken, amelyekben eddig nem voltunk erősek. Azon dolgozunk, hogy hatékonyabbak legyünk nyitott DRS-sel, és folyamatosan lépkedünk ebbe az irányba, most is tettünk egy ilyen lépést. Bizonyos érkező fejlesztéseink talán még jobbá tehetik majd az autónkat, mint Kanadában” – tette hozzá.
Nehéz jól olvasni az erőviszonyokat
Mike Krack csapatfőnök szerint elég bonyolult most belőni, hogy hol is tartanak, de a fejlesztéseik iránya egyértelmű.
„Kanada speciális helyszín, és Barcelonában is azt mondtam, hogy várni kell még pár futamot az erősorrend meghatározásával. A fejlesztések és a pályakarakterisztikák változása miatt nagyon nehéz tisztán látni, de az biztos, hogy a Red Bull van elöl, a többi három csapat (az Aston, a Mercedes és a Ferrari) pedig egymáshoz közel” – formált véleményt Krack, aki szerint nem kell tartaniuk attól, hogy az olyan hagyományos pályák, mint Barcelona, mindig problémát okoznak majd nekik.
„Nem kell ettől félni, mert a legutóbbi fejlesztéseink látszólag működnek. A következő pályákon vannak tempós, gyors kanyarok, és szerintem ezekben fejlődünk, szóval igazából még várjuk is őket. Szerintem ezeken a helyszíneken látjuk majd a Red Bull valós erejét, és azt is jobban fogjuk látni, hogy mi milyen messze vagyunk. Tanulnunk kell még, minden nagyobb fejlesztés után megvan ez a folyamat, meg kell érteni az autó viselkedését bizonyos körülmények között, különböző hasmagasságokon, de közben fejlesztünk is tovább.”