Idei messze legerősebb hétvégéjét teljesítette a Formula-1-es Spanyol Nagydíjon a Mercedes, amely Lewis Hamilton második és George Russell harmadik helye révén kettős dobogónak örülhetett Barcelonában, ráadásul ennek köszönhetően a konstruktőrök között is feljöttek a második pozícióba, megelőzve az azt eddig birtokló Aston Martint.
Mindez egy héttel azok után történt, hogy Monacóban bevetették a fejlesztéseket, amelyek révén a W14-es kinézete is jelentősen átalakult. Noha tavaly is láthattunk hasonló erősebb produkciót Barcelonában a Mercedestől, Toto Wolff szerint ezúttal nem csak tiszavirágéletű előrelépésről van szó – ugyanakkor a csapat vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin a következő futam, a Kanadai Nagydíj ismét nagyobb megpróbáltatás elé állíthatja őket:
„A tény az, hogy a fejlesztési csomag remekül működik az olyan helyszíneken, mint Barcelona, ahol sok nagy tempójú teljesítményre van szükség. Jobbak voltunk a gyors és az első tengelyt jobban megterhelő pályákon” – magyarázta Shovlin a Mercedes szokásos futamok utáni értékelő videójában. „Nagyon jó egyensúlyt és versenytempót sikerült találnunk.”
„Viszont ahova jövő héten megyünk, azaz Montreal, az teljesen más pálya. Több a lassú kanyar, elég sok padlógázas egyenes szakasszal, így ott nagyobb kihívásra számítunk. Nem gondoljuk, hogy a Red Bull sarkában fogunk toporogni. Tisztában vagyunk vele, hogy Kanada valószínűleg nagyobb kihívást fog jelenteni, mint a barcelonai vasárnapunk.”
A szakember arra számít, hogy Montrealban ismét a Red Bull többi üldözőjével találhatják egy szinten magukat, beleértve az Alpine-t is: „Úgy gondoljuk, sokkal inkább néhány korábbi versenyhez lesz hasonló, ahol egyértelműen egy csoportba tartoztunk a Ferrarival, az Astonnal és úgy tűnik, most már csatlakozott ide az Alpine is. De nagyszerű ott a versenyfutás. Jó móka lesz, és nyilvánvalóan megpróbálunk a legapróbb teljesítményt is kisajtolni. Ahogy a mezőny mostanság feltorlódik, lehetsz második vagy akár tizedik is, alig néhány tized választja el őket.”