DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

„Nem haragudhatunk rá” – Verstappen ellenszegült csapatának

Hiába kérte a Red Bull a pályahatáros figyelmeztetései miatt, hogy ne törődjön a leggyorsabb körrel az F1-es Spanyol Nagydíjon, a holland azért is megfutotta azt.

Max Verstappen domináns rajt-cél győzelmet aratott a Formula-1-es Spanyol Nagydíjon, ahol tulajdonképpen senki nem veszélyeztette a sikerét. Legfeljebb csak saját maga: a futamon többször is figyelmeztetést kapott pályaelhagyásért, a hajrában pedig a fekete-fehér zászlót is belengették neki emiatt, ami azt jelentette, hogy újabb kihágás esetén már időbüntetéssel „jutalmazták” volna.

Az utolsó körökben emiatt versenymérnöke, Gianpiero Lambiase többször is szólt Verstappennek a rádión, hogy ne foglalkozzon a leggyorsabb kör megfutásával – a harmadik címe felé menetelő holland persze ennek ellenére bezsebelte azt és az érte járó egy pontot. Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója mégsem volt mérges versenyzőjére, hogy ellenszegült a csapat kérésének:

f1-verstappen-marko-redbull



„Nem akartuk, hogy megfussa a leggyorsabb kört. De nem tudjuk ezt megakadályozni. Volt már három figyelmeztetése a pályahatárok miatt. Nem igazán akarunk már semmit kockáztatni ilyen helyzetben. De nem haragudhatunk rá” – fogalmazott Marko, akit a Crash.net portál idézett.

A csapatfőnök Christian Horner már egy fokkal árnyaltabban fogalmazott: szerinte akár rajta is veszthettek volna a dolgon a tetemes előny ellenére is, ha Verstappen tényleg büntetést kap és a végén bejön a safety car – ahogy azt Carlos Sainz melbourne-i esete is jól példázta:

„A mérnökével olyan a kapcsolatuk, mint egy idős házaspárnak. Ha hallgatjuk őket a rádión, majdnem olyan, mintha arról vitatkoznának, melyik csatornát nézzék” – mondta Horner. „Azzal, hogy volt már strigulája, a következő időbüntetéssel járt volna, s ha lett volna egy biztonsági autós fázis vagy valami, az rendkívül fájdalmasan érintett volna minket. A mérnöke próbálta kezelni Maxot azzal, hogy mondta neki, hogy ne kockáztasson semmit, csak hozza haza az autót és tartsa a fehér vonalak között. Max szerintem nem volt tisztában vele, hogy átlépte a pálya határait, és csak meg akarta szerezni az extra pontot a leggyorsabb körért.”

„Természetesen fogunk róla beszélni – egy olyan helyzetben, ahol többet veszíthettünk volna, igen határozottan beszélnénk róla. Annyit tehetünk, hogy átadjuk neki az információkat, de az már az ő hatásköre, hogy mit kezd az információval.”

Maga Verstappen persze igyekezett kisebbíteni a dolog jelentőségét: „Nos, a fehér vonalak között tartottam, csak kicsit gyorsabban mentem abban a körben. Úgyhogy nem csináltam semmi rosszat. Ők nem tudják, mennyi tempó van az autóban, így elmondták, mi a leggyorsabb kör, ne foglalkozzak vele, de én tudtam, hogy képes vagyok rá. Úgyhogy igen, csak a fehér vonalak között kellett tartanom, de szerintem ez olyasmi, amin már most is nevethetünk. Nevettünk rajta Helmuttal a futam után, szóval biztos vagyok benne, hogy boldogok.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: