DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

„A Mercedes nem került közelebb” – Horner

A németek előrelépése csak azért volt látványos, mert a többi üldözőcsapatot átugrották, a Red Bullhoz mért különbség azonban változatlan maradt.

Az nem kérdés, hogy fejlesztési csomagjával előrelépést tett a Mercedes – már a módosított W14 második versenyén, Spanyolországban kettős dobogót szereztek, versenytempó és gumikezelés tekintetében pedig egyértelműen felülmúlták az ezen a téren eddig jeleskedő Aston Martint.

A versenyzők Barcelonában azt fejtegették, hogy talán a szezon végére, talán a következő év elejére kihívói lesznek a Red Bullnak. Egyelőre azonban nem kerültek hozzá közelebb – erről már az energiaitalosok csapatfőnöke, Christian Horner beszélt:

„Az biztos, hogy tettek egy lépést előre: egy B-autónak tekinthető fejlesztést vezettek be. A fejlesztési költségvetésük jelentős részét használhatták fel erre. Ha viszont a versenyvégi különbséget tekintjük, az nagyon hasonló, mint Bahreinben volt. Annyi történik, hogy a sorrend mögöttünk szemlátomást versenyről versenyre változik” – idézi az F1.com Hornert, aki már a futam után odaszúrt kicsit a Mercedesnek: a különbség 23 másodperc volt, emlékeztetett.



„Múlt hétvégén Fernando, ezen a hétvégén a Mercedes. Érdekes lesz, vajon hogyan alakul ugyanez a következő pár futamon” – tért ki arra is, jelenleg egyáltalán nem garantált, hogy a Mercedes bebetonozza magát az üldöző pozíciójában.

Hornerrel egybecsengő véleményt fogalmazott meg a csapat tanácsadója, Helmut Marko is: „Nem akarok arrogáns lenni, de hozzánk nem igazán kerültek közelebb, csak az változik, hogy ki a második leggyorsabb” – mondta az osztrák.

Okosan gazdálkodik fejlesztéseivel a Red Bull

A Mercedes és a Ferrari már hozott egy jelentős fejlesztési csomagot, a Red Bullon azonban eddig csak kisebb újítások bukkantak fel, Spanyolországban például a padlólemez szélét és diffúzort módosították. Ez tudatos stratégia része a csapattól, amelyre a legszigorúbb szélcsatorna- és CFD-korlátozás érvényes az előző évi bajnoki pozíció és a költséglimit megszegése miatt kapott büntetés alapján.

„Taktikusan használjuk fel a limitet, mivel egyensúlyozni akarunk az idei és következő évi fejlesztés közt, amely utóbbi szintén folyamatban van. A csapat jelenleg kiváló munkát végez, amely rendkívül hatékony. Látható, hogy csak enyhén módosítottuk az autót Bahrein óta.”

„Mások ellenben jelentős fejlesztéseket hoztak, a különbség mégis szinte ugyanaz maradt, mint Bahreinben volt. Ezt mindenki nagyon biztatónak tartja Milton Keynesben” – mutatott rá, hogy a különbséget a korlátozottabb fejlesztéssel is képesek tartani – ez visszajelzés, hogy jól végzik a dolgukat, miközben a riválisok vakarhatják a fejüket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: