A Mercedest követően a Ferrari is elhagyta eddig saját oldaldoboz-dizájnját, és a Red Bull megoldására hasonlító elemekkel szerelték fel az SF-23-at Barcelonában. A maranellóiak azonban továbbra is azzal a problémával küszködnek, hogy egy körön gyorsak, azonban a versenyen kinyírják a gumikat, és a top 5-be is alig-alig férnek be a végén.
Ez történt Barcelonában is az elmúlt hétvégén, ahol Carlos Sainz az első sorból rajtolhatott hazai közönsége előtt, ám a versenyen inkább csak hátrafelé haladt, mintsem előre. Charles Leclerc szenvedéseire pedig talán már kár is fecsérelni a szót: a monacói az eddigi hét versenyből kétszer nem ért célba, most csak 11. lett, Monacóba rajtbüntetést kapott, Szaúd-Arábiában pedig motorkomponensek cseréje miatt sorolták hátra a rajtrácson.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher öccse, Ralf – aki a Sky szakértőjeként dolgozik a versenyhétvégéken – problémás gyerekként jellemezte az olasz istállót: „A legproblémásabb gyerek most a Ferrari. Fred Vasseur pedig egyszerűen el volt veszve” – írta a Sky német oldalán Schumacher.
„Amikor megkérdeztem tőle, hogy mégis mit gondol, mennyi időbe fog telni, hogy visszatérjenek az élmezőnybe, a válasza az volt »Először azonosítanunk kell a problémát, aztán megmondhatjuk, mennyi idő lesz.« Szóval még arra sem jöttek rá, mi a gond!”
„Egy éve küzdenek a túlzott gumifogyasztással, ráadásul Barcelonában – az időmérőt leszámítva – még lassúak is voltak” – összegzett Ralf Schumacher.