DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda
F1

Q1-es hiba tette tönkre Alonso időmérőjét, de így is optimista

Megsérült a padlólemeze a sóderágyban, de így is elérhetőnek érezte volna a második rajthelyet az Aston Martinnal az F1-es Spanyol Nagydíj időmérőjén.

Fernando Alonso is azok közé tartozott, akik hibáztak a helyenként még nedves aszfalton a barcelonai kvalifikáció elején: a spanyol alatt az utolsó kanyarban ingott meg az autó, amellyel a kavicságyba is kilátogatott. Emiatt a Q2 és a Q3 elején is szerelni kellett az Aston Martinját, amellyel végül a kilencedik helyre kvalifikálta magát a hazai nagydíján.

„A Q1 valószínűleg mindent kompromittált ma. Elkövettem egy hibát, rámehettem a pálya nedves részére az utolsó kanyarban, mert elúszott az autó” – ismerte el a Formula.hu virtuális jelenlétében értékelő Alonso. „Ez pedig sokba került, mert az ottani kavicsok teljesen tönkrevágták a padlólemezt. Még jobban fáj a dolog, mert a kivezető körön történt, nem is nyomtam még igazán. Csalódott vagyok a mai teljesítményem miatt, remélem, holnap jobb munkát végezhetek.”

f1-alonso-aston-barcelona-day2



„Furcsán mozgott az autó néhány kanyarban” – mondta a padlósérülés hatásairól a kétszeres F1-es világbajnok. „De sosem tudhatjuk, hogy csak a szél miatt van ez vagy csak a pálya állapota miatt. Furcsa egy időmérő volt: láthattuk a Q1-ben kiesni Leclerc-t, Perezt és Russellt a Q2-ben, mi is küszködtünk… Mindenkinek trükkös volt, de ami engem illet, ez az én hibám volt a Q1-es kivezető körömön, ami mindent befolyásolt. De a verseny holnap lesz, még némi padlólemez-sérüléssel is versenyképesnek éreztem magam, szóval ha mindent összerakunk, akkor optimisták vagyunk azzal kapcsolatban, hogy sok pontot szerezhetünk.”

 

Ami optimizmussal tölti el Alonsót

Amikor arról kérdezték, hányadik hely lett volna elérhető számára a kvalifikáción az említettek nélkül, a 41 éves pilóta így felelt: „Második hely. Talán még a padlólemez állapotával együtt is, mert a Q3-as körömben 1:12,7-t érhettem volna el, csak aztán megint rámentem a 10-es kanyarban kívül a nedves részre. Most, hogy látom, hogy 1:12,7-t futott a második és harmadik helyezett, meglepett, de ezért vagyok optimista a vasárnapot illetően, mert úgy fest, az autónak remek a tempója.”

De vajon mi a célkitűzés a vb-tabellán harmadik helyen álló spanyolnak a hazai közönsége előtt? „Minél több pontot szerezni. Azt mondanám, a top 5-6-nak elérhetőnek kell lennie a kilencedik rajthelyről. De Checo mögülünk startol, szóval ez olyan, mintha a tizedikről indulnánk, hiszen gyorsan meg fog előzni minket. Aztán utána négy-öt helyet kell felzárkóznunk… nem lesz könnyű, de megpróbáljuk.”

Alonso azt is megjegyezte, hogy szerinte valószínűleg nem fogja megkönnyíteni az előzéseket az utolsó kanyarra vezető átalakított szakasz, ugyanis a gyors jobbosban egy másik autó követése közben könnyebben túlmelegszenek az abroncsok, de azért hozzátette, hogy majd a holnap lesz ennek az igazi fokmérője.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: