Q1
Száraz pályán, de enyhén szemerkélő esőben, slick abroncson kezdődött a barcelonai kvalifikáció első szakasza: az első percekben több versenyzői hiba történt, Fernando Alonso, Alex Albon és Valtteri Bottas a kavicságyban is járt. Mind vissza tudtak térni a pályára, de sóder került az aszfaltra, ezért gyors takarítás érdekében piros zászlót lengettek be.
Ekkor Nico Hülkenberg állt az élen, de a német körét elvették az 5-ös kanyarban történt minimális pályaelhagyás miatt – így már Pierre Gasly nevéhez fűződött a legjobb köridő, mikor 14 percre újraindították a Q1-et. A sorrendnek az eső fenyegetése miatt volt nagy jelentősége, de a köridővel még nem rendelkezőknek fellélegezhettek, a csapadék nem szólt bele a köridőkbe a folytatásban.
Nyck de Vries kétszer is megforgott ugyanabban a kanyarban, Gaslyt pedig két feltartás miatt is jegyezték a stewardok: előbb Carlos Sainzot, majd Max Verstappent hátráltatta.
A leintés előtti másodpercekben még a holland vezetett, de a tapadás drasztikusan javult a legvégére: a kockás zászló után Nico Hülkenberg, Lando Norris és végül Lewis Hamilton is magához ragadta az első helyet, 1:12,937-tel a hétszeres világbajnok zárt az élen Norris és George Russell előtt. Beszédes, hogy Verstappen egészen a kilencedik helyig csúszott vissza: csapattársa, Sergio Perez 15.-ként épp továbbjutott, ellentétben a hátsó gumikkal elégedetlen és a végén rossz ütemben is kiengedett Charles Leclerc-rel, akit sorban előzték meg a riválisok, így nemcsak kiesett a Q1-ben, de mindössze a 19. pozíciót érdemelte ki.
Q2
Max Verstappen 1:12,760-ra javította a sikán nélküli vonalvezetés pályacsúcsát a Q2 első kifutásában, most már az eső fenyegetése nélkül, kiszámíthatóbb állapotú pályán. Ezzel a köridővel nyerte meg a fázist, de végül kis különbséggel, 16 ezreddel a másodiként végzett meglepetésember, Lando Norris, valamint 30-cal Carlos Sainz előtt. Bejutott még Hamilton, mindkét McLaren, mindkét Aston Martin és mindkét Alpine, valamint Hülkenberg.
A leintés utáni másodpercekben Perez szolgáltatott izgalmakat, aki korábbi első gyorskörén lecsúszott a pályáról, kavicsot és port felszedve az abroncsaira. Volt ideje egy második próbálkozásra, de nem tudott eleget javítani, 11. helyen végzett, így Hülkenberg bejutott, ő viszont kiesett a Q2-ben. A két Mercedes pedig egy félreértésből és figyelmetlenségből fakadó incidens során a célegyenes végén ért össze, alkatrészek is lerepültek az autókról – Hamilton negyedikként továbbjutott, a figyelmetlen Russell viszont 12. helyen kiesett. A fiatalabb brit, aki a lassabban haladó Sainz miatt vágott be Hamilton elé, azzal érvelt, nem szólt neki csapata a mögötte érkező autóról.
Q3
Az utolsó fázis elején Verstappen újra magasra tette a lécet, 1:12,272-vel, majdnem egy másodperccel a második Hamilton előtt. Eltérően ütemezte a Q3-at Hülkenberg, aki az edzés közepén hajtott ki egyetlen próbálkozásra – ezzel futólag a harmadik helyre ugrott. Alonso pedig csak a Q3 végén hajtott ki, Aston Martinjának padlólemeze még a korábbi kicsúszása során sérült meg.
Verstappen utolsó kifutásán a második szektorban javította részidejét, mivel azonban ekkor már nyilvánvaló volt, hogy övé lesz a rajtelsőség, inkább visszatért a bokszutcába.
A hajrában Hamilton visszacsúszott másodikról az ötödik helyre: hazai versenyén Sainz kvalifikált az első rajtsorba, a Spanyolországban megtáltosodó McLarennel Norris lett a harmadik, az Alpine-nal pedig Gasly a negyedik – de a feltartások miatt ez az eredmény még változhat. Stroll révén hat különböző csapat foglalja el az első hat rajthelyet. Hülkenberg végén a maximumot kihozva időmérőjéből nyolcadik lett, Alonso sérült Aston Martinját és Piastrit előzte meg.
Az időmérő edzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:13.615 | 1:12.760 | 1:12.272 |
2 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:13.411 | 1:12.790 | 1:12.734 |
3 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:13.295 | 1:12.776 | 1:12.792 |
4 | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | 1:13.471 | 1:13.186 | 1:12.816 |
5 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:12.937 | 1:12.999 | 1:12.818 |
6 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:13.766 | 1:13.082 | 1:12.994 |
7 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:13.433 | 1:13.001 | 1:13.083 |
8 | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | 1:13.420 | 1:13.283 | 1:13.229 |
9 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:13.747 | 1:13.098 | 1:13.507 |
10 | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | 1:13.691 | 1:13.059 | 1:13.682 |
11 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:13.874 | 1:13.334 | |
12 | George Russell | MERCEDES | 1:13.326 | 1:13.447 | |
13 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:13.677 | 1:13.521 | |
14 | Nyck De Vries | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:13.581 | 1:14.083 | |
15 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA RBPT | 1:13.862 | 1:14.477 | |
16 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:13.977 | ||
17 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:14.042 | ||
18 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:14.063 | ||
19 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:14.079 | ||
20 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | 1:14.699 |