Egy hete Monacóban a Mercedes, most Barcelonában a Ferrari rukkolt elő látványosan átalakított oldaldobozokkal, amely a saját koncepciót feladva a Red Bull megoldására kezdett el hajazni. Igaz, Frederic Vasseur csapatvezető hangsúlyozta, hogy nincs szó teljesen új autóról, viszont ez a „nehéz lépés” megnyithat további lehetőségeket a fejlesztésekre.
De vajon hogyan működött az átalakított SF-23-as a pályán? Carlos Sainz gurulhatott ki vele elsőként: Charles Leclerc az első pénteki edzésen még a régi verziót használta, ám éppen emiatt a spanyol tudta kevésbé összevetni a két változatot:
„Teszteltünk egy új csomagot, nyilván képtelenség összehasonlítani, csak Charles tudta egymás után összevetni a két verziót. Nálam viszont csak felraktuk és azzal futottunk, aztán finomhangoltuk az autót, hogy alkalmazkodjunk a meglévő balanszhoz” – fogalmazott még a pénteki tréningek után a hazai nagydíján szereplő spanyol.
Sokkal bővebb visszajelzést a késő délutáni edzésen az újítást kipróbáló Leclerc sem tudott adni, ám amit mondott, az mind bizakodással töltheti el a Scuderiát: „Először is, volt néhány új alkatrész az autón, de szerintem ez egy nagyszerű pálya ezeknek az újításoknak a kipróbálására. Elég jónak érződött: még sok teendőnk van az új csomag optimalizálásával, de jónak érződött. Lépésről lépésre igyekeztünk egyre jobban nyomni az autónak, és olyan helyekre menni, ahol még nem voltunk, mert nem volt rá időnk. Ez megszokott folyamat egy újításnál, és lassanként haladunk abba az irányba, amerre szeretnénk.
Szoros időmérőre számít a Ferrari
Amiben még egyetértettek a pénteki körözés végén a maranellóiak versenyzői, hogy elképesztően szoros kvalifikációra lehet kilátás szombaton – amelyet ráadásul a friss előrejelzések szerint jó eséllyel még az eső is megbolondíthat:
„Szoros lesz. Úgy vélem, a mezőny különösen szoros volt pénteken, de persze nem ismerjük a motormódokat és az üzemanyag-mennyiségeket. De volt néhány autó a középmezőnyből is, akik csatlakoztak és megkavarták a lapokat, amire számítok is, hogy újra meg fog történni, mint Monacóban. Ez azt mutatja, mennyire összerázódik a mezőny, jó kihívást jelent ez a kvalifikációra” – mondta el Sainz, többek között a haasos Nico Hülkenberg harmadik helyére célozva.
Leclerc így latolgatta az esélyeket: „Nagyon nehéz erre válaszolni, mert szerintem szorosabb, mint valaha. Leszámítva a Red Bullt, amely különösen a versenytempó terén képvisel külön ligát, úgy fest, mindenki többé-kevésbé ott van. Szóval szerintem az fog elöl végezni, aki tökéletes kört rak össze az időmérőn.”