Eddig nagyon nem úgy alakul a Ferrari 2023-as szezonja a Formula-1, ahogy azt remélték: míg tavaly legalább győzelmekért harcban tudtak lenni, idén jóval nagyobb a hátrányuk a Red Bull-lal szemben. Különösen versenytempóban ütközik ki a lemaradás, de mint azt Miamiban mindkét pilóta elmondta, egy körön is nehezebb a határon billegni az SF-23-assal, az ugyanis akár kanyarról kanyarra is kiszámíthatatlanul viselkedik.
Ezt elismételte Carlos Sainz a The Race szaklapnak adott interjúban is, ugyanakkor a spanyol azt is megjegyezte, hogy a tavalyi haloványabb évadkezdet után most már jobban érti a 2022-ben bevezetett szabályrendszer szerint épített F1-es gépek viselkedését:
„Ez nem egy egyszerű autó. Pillanatnyilag kicsit szenvedünk a kiszámíthatatlanságával: rendkívül trükkös az autó, ami azt eredményezi, hogy roppant nehéz jó köröket összerakni az időmérőn, versenytempóban, változó körülmények között, a szelet, a gumikopást és mindent figyelembe véve, ezeket mind nehéz megjósolni és nehéz hozzá alkalmazkodni.”
„Viszont ezeket félretéve úgy érzem, versenyzőként értem, hogyan kell a mostani generációs autókat vezetni, hogyan kell a tetszésemnek megfelelően beállítani az autót vagy legalábbis a jelenlegi generációs versenygépeket. Emiatt pedig kevesebb változón kell gondolkodnom a versenyhétvégékre fordulva. Nem volt könnyű kezdet, mint mondtam, de úgy érzem, még ha az autó még a tavalyinál is trükkösebb, jobban értem ezt a trükkösséget. És a saját módomon tudom beállítani és vezetni az autót.”
Jobb a Red Bull koncepciója
Sainz arról is beszélt, hogy kellemetlenül érintette a tavalyi viszonylagos feltámadás után a teljes Scuderiát, hogy hatalmas a hátrányuk a Red Bullhoz képest. A spanyol idén többször utalt már rá, hogy a Ferrarinak lehet, hogy el kellene engednie a saját koncepcióját, mert az RB19-esé működőképesebbnek tűnik, ám Frederic Vasseurék eddig a különböző sajtóhírek ellenére is kötötték az ebet a karóhoz, hogy szó nincs B autó fejlesztéséről. Sainz erről most így beszélt:
„Reálisan kimondhatjuk, hogy a Red Bull olyan szintet ért el teljesítményben, amit nagyon nehéz elérni csak az autónk továbbfejlesztésével. Koncepcionálisan sokkal szélesebb, mélyebb valamijük van, mint nekünk. Ugyanakkor az első néhány futam után beazonosítottuk a csomagunk elég egyértelmű gyengeségeit is, még tavalyhoz képest is. És ennek a kettőnek a kombinációjára fókuszálunk most keményen. Ezért vagyok meglehetősen nyugodt ezzel kapcsolatban, mert úgy érzem, azonosítottuk a gyengeségeinket az előző évhez képest, emellett arról is van elképzelésünk, milyen irányt kell követnünk a fejlesztéseket illetően.”