DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat
F1

Az AlphaTauri szorosabbra fűzi együttműködését a Red Bull-lal

A faenzai F1-es alakulat csapatfőnöke, Franz Tost elárulta: a gyenge kezdés áldozatokat követelt, emellett erősebbé vált együttműködésük a Red Bull-lal.

„Azt mondták, hogy az autó fantasztikus és előrelépést jelent, de aztán Bahreinben sehol sem voltunk. Nem bízom már a mérnökeimben, én kizárólag a köridőt szeretném látni, mert az az egyetlen, ami számít” – szúrt oda mérnökeinek Franz Tost három héttel ezelőtt Dzsiddában, miután a faenzai alakulat csupán a mezőny második felében körözött a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon. Bár Yuki Tsunoda megszerezte a csapat idei első pontját Melbourne-ben, az AT04-es versenygép teljesítménye továbbra is elmarad a várakozásoktól, olyannyira, hogy nemrég Dr. Helmut Marko is elárulta: jobb szereplést vár a fiókcsapattól.

Tost természetesen minden eszközt igyekszik megragadni a felzárkózásra, ennek megfelelően az osztrák szakember a McLarenhez hasonlóan átszervezéseket hajtott végre az istálló aerodinamikai részlegén. „Néhány munkatárstól megváltunk, az új emberek csatlakozásától pedig előrelépést várok a teljesítmény terén. Egyelőre nem akarok neveket említeni, csak annyit, hogy mostantól három személy között oszlik meg a felelősség” – magyarázta Tost, szavai alapján pedig az új felállás erősen hajaz a Wokingban eszközölt változtatásokra.



A 67 éves csapatfőnök korábban elárulta, hogy pénz hiányában nem engedhetik meg maguknak, hogy  a Red Bull-tól csábítsanak el szakembereket, ám a két istálló közötti együttműködés szorosabbá vált az elmúlt időszakban. „Az Aston Martinnal ellentétben mi nem tudunk mérnököket átcsábítani. Az új szerzeményeik már nagyon korán elkezdhettek az autó tervezésével foglalkozni, ennek láthatjuk az eredményét. Mostantól azonban mi is intenzívebben dolgozunk együtt a Red Bull-lal, bár a szabálykönyv nagyon pontosan fogalmaz ezzel kapcsolatban. Nem másolhatjuk az alkatrészeiket, kizárólag a hivatalosan is engedélyezett darabokat vehetjük át tőlük, de ezek nem relevánsak a teljesítmény szempontjából, azokat magunknak kell fejleszteni. Az FIA szorosan figyelemmel követi az eseményeket” – idézi Tostot a PlanetF1.

 

Megvannak az AlphaTauri gyenge pontjai, már csak fejleszteni kell

Két 11. hely után Ausztráliában végre az AlphaTaurira mosolygott a szerencse, Tsunoda ugyanis Carlos Sainz véleményes büntetésének következtében szerezte meg az egy pontot érő 10. pozíciót. A japán pilóta a napokban lemondóan tekintett előre a bakui hétvégére, szerinte ugyanis az autó végsebessége olyannyira pocsék, hogy legszívesebben szárnyak nélkül gurulna ki az azerbajdzsáni aszfaltcsíkra, aggályait pedig főnöke is megerősítette.

„A célunk az volt, hogy a Q3-ba kerüljünk és a pontokért szállhassunk harcba, ez egyelőre azonban nem sikerült. Az autó egyszerűen túl lassú, a probléma gyökere pedig az aerodinamikában keresendő, mert nincs meg a megfelelő tempónk, különösen az egyenesekben. Muszáj megoldást találnunk erre, de úgy érzem, jó úton járunk. Ennek érdekében jobban ki kell használnunk a Red Bull szélcsatornáját, ezért múlt héten el is látogattam Milton Keynes-be. Sikerült azonosítanunk az autó gyenge pontjait, most már a lehető leghamarabb le kell gyártanunk az új alkatrészeket” – zárta az AlphaTauri vezére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: