DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 20. péntek
F1

Wolff: 6-12 hónapos lemaradásban vagyunk

A Mercedes F1-es csapatfőnöke szerint ennyi időbe telt, mire egyáltalán megértették az autójuk viselkedését – ezért idén aligha érik utol a Red Bullt.

Újabb kiábrándító idénykezdeten van túl a Mercedes: bár a pattogást sikerült levetkőzniük, a W14-es így is átörökítette elődje több problémáját, így Lewis Hamiltonék egyelőre csak a harmadik-negyedik erőt képviselik a Formula-1-es mezőnyben. Nem véletlen, hogy rögtön a szezonnyitón arról kezdett el beszélni Toto Wolff csapatvezető, hogy koncepciót fognak váltani, s mint arra Mike Elliott technikai igazgató Dzsidda után rámutatott: ez alatt nem is csak a zéró oldaldobozos megoldástól való elmozdulást értik, hanem minden területen megnézik, mit módosíthatnak az autón.

Az első jelentősebb fejlesztést a májusi imolai futam környékére várja az istálló, ám azt Wolffék is tudják, hogy addigra bőven elúszhatnak a vb-esélyeik. A csapatfőnök nem is érzi elképzelhetőnek, hogy idén befogják a dominánsan indító Red Bullt:

f1-mercedes-dzsidda-2023



„Még csak két futam ment le a szezonból, de reális-e ez a különbségeket nézve? Nem, nem az” – idézi szavait a The-Race szaklap. „De minden tőlünk telhetőt bele akarunk adni, aztán meglátjuk, mi lesz az eredménye. Tavaly is sokat tudtunk felzárkózni egy rettenetesen pattogó autóval, és bizonyos tekintetben ez elhomályosított mindent. Végül még futamot is nyertünk és közelebb kerültünk hozzájuk, úgyhogy szerintem ennek kell inspirálnia minket.”

 

Fél-egy év a lemaradás

Wolff arról is beszélt, hogy nagyjából egy-fél év lehet a hátrányuk a Red Bull-lal szemben a fejlesztések tekintetében, ugyanakkor hozzátette: amint mindent megértenek, sokkal nagyobb ütemben léphetnek előre, mint a koncepciójukat már közel tökélyre fejlesztő energiaitalosok.

„Úgy gondolom, a lemaradásunk 6-12 hónap közé tehető, mert ennyi időbe telt, mire rájöttünk, hogy mi is történik az autónkkal. Ez azt jelenti, hogy egyszerűen meg kell dupláznunk a fejlesztési sebességet, hogy meredekebb legyen a fejlődési görbe. A logika azt diktálja, hogy a Red Bullnál fokozatosan kisebb lesz a fejlődési ráta, ha a koncepciójuk már beérett. Úgy vélem, a szélcsatornában eltölthető idő is segíthet aerodinamikai szempontból, de nem óriásit. Egyszerűen össze kell kapnunk magunkat, s ha alapvetően megértjük, hova kell jutnunk az autóval, akkor nagy előrelépésekre számíthatunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: