DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Mit takar a Mercedes koncepcióváltása?

A csapat F1-es technikai igazgatója elmondta: a W14-es minden részletét alaposan szemügyre veszik, hogy javítsanak a versenyképességükön.

Már a februári autóbemutatók során kiderült, hogy a Mercedes jórészt átörökítette idei Formula-1-es autójára a tavalyi, többek között zéró oldaldobozzal operáló egyedi koncepcióját. Amellyel azonban továbbra sem tudnak zöld ágra vergődni: a bahreini nyitány után Lewis Hamilton úgy fogalmazott, hogy valójában még hátra is léptek az erősorrendben, s ezen az sem sokat javított, hogy Szaúd-Arábiában a futamon legyőzték a Ferrarikat.

Már a bahreini hétvége során megjegyezte Toto Wolff, hogy már nem bízik benne, hogy a koncepciójuk versenyképes lesz, s rövidesen radikális, szemmel is látható változtatásokat eszközölnek a W14-esen – akár a Red Bull megoldásai irányába is elmozdulva. Persze a koncepció nem csak az oldalszekrények kialakítását jelenti, ahogy arra Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója is kitért az istálló legújabb futam utáni értékelő videójában:

f1-hamilton-mercedes-dzsidda_1



„Az egyszerű válasz az, hogy más-mást jelent a különböző embereknek” – mondta el a szakember a koncepció kapcsán. „Úgy gondolom, Bahrein után el kellett fogadnunk, hogy nem tartunk ott, ahol szeretnénk, s át kell néznünk mindent az autónkon és kitalálni, mit csinálhatnánk másképp, hogyan nyerhetnénk több teljesítményt, mivel jelentős hátrányt kell ledolgoznunk. Úgyhogy a mérnökök buzgón vizsgálják az aerodinamikát, az autó alakját, beleértve az oldaldoboz vagy a padlólemez geometriáját, hogy kihagytunk-e esetleg valahol egy trükköt.”

„Ezzel egyidejűleg a szimulációkat is figyeljük, hogy helyesek-e a célkitűzéseink, jó irányba megyünk-e az aerodinamikával. Megnézzük az autó mechanikai beállításait is, hogy hiányzik-e valami. Mi mást tudunk hozzátenni az autóhoz, ami plusz teljesítményt eredményezne? És mindezt a lehető leggyorsabban igyekszünk csinálni, mert szeretnénk visszajutni az élre. Az élen akarunk harcolni, s ennek az egyetlen módja, ha elfogadjuk, hogy nem vagyunk abban a pozícióban, amiben lenni akarunk, s keményen küzdünk és harcolunk azért, hogy odajussunk.”

 

Csalódott, de motivált a Mercedes

Elliott azt is elmondta, hogy a bahreini szereplésük kijózanító pofonként és csalódásként érte a Mercedest, ugyanakkor elmondása szerint a kudarc nem letörte, sokkal inkább feltüzelte és energizálta a csapat tagjait, akik lázasan dolgoznak azért, hogy megtalálják az előrelépés módját.

A technikai igazgató arról is beszélt, mit várnak a soron következő melbourne-i futamtól: „Először is, a fő célunk pillanatnyilag, hogy folytassuk a tanulást. Eddig mindössze két futam ment le, nehéz trendeket kirajzolni belőlük. A pályakarakterisztikát illetően Ausztrália talán inkább az első gumikat terheli jobban, és így talán jobban hasonlít Dzsiddára, mint Bahreinre. Reméljük, ismét előre tudunk lépni egy kicsit, picit versenyképesebbek lehetünk, és találunk olyasmit, ami hosszú távon is előremozdíthat minket.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: