Csupán az ötödik és hetedik helyen végeztek a Mercedes versenyzői a Formula-1-es évadnyitó Bahreini Nagydíjon, ráadásul mint arra Lewis Hamilton rámutatott: igazából még hátra is léptek az erősorrendben 2022-höz képest, hiszen az Aston Martin szemlátomást betört az élbolyba és a korábbi éveket uraló istállót át is lépte.
A W14-es a pattogást leszámítva Hamilton szerint átörökítette a tavalyi konstrukció betegségeit, a hétszeres világbajnok pedig ennek kapcsán némi kritikát meg is fogalmazott csapata irányába, akik szerinte nem hallgattak rá. Toto Wolff csapatfőnök pedig ugyancsak elismerte, hogy most már úgy érzi, nem lesz versenyképes a koncepciójuk, s ezért radikális változtatásokra lehet számítani az autón.
Wolff szavai azonban nem mindenkinek nyerték el a tetszését. David Coulthard úgy fogalmazott, hogy ezzel a Mercedes-vezér „rúgott egy nagyot a mérnökök micsodájába”, de a korábbi Formula-1-es csapatvezetőt, Eddie Jordant eléggé kiakasztotta a nyilatkozat:
„Ő a vezérigazgató, ő a főnök. Őt terheli a felelősség, minden az ő felügyelete alatt zajlik” – mondta Jordan a Formula for Success podcast adásában. „Hibáztatni vagy kritizálni bárkit is a tervezői csapatában igazából alattomos és nagyon durva.”
„Utálom ezt hallani, mert férfinak kellene lennie, felállnia és viselnie a kudarcot, és azt mondani, hogy ’az én csapatommal és embereimmel pillanatnyilag nem tudtuk sikeresen megoldani a feladatot, de várjuk, ami előttünk áll és sokkal erősebbek leszünk, mint voltunk 2022-ben’. Úgy gondolom, Toto van eléggé erős, nagy és férfi ahhoz, hogy kiálljon és ezeket megoldja.”
A fenti interpretációkkal egyébként ellentétben áll a Mercedes néhány napja a rajongóknak címzett levele, amelyben jelezték: nem keresnek bűnbakot az újabb halovány szezonkezdetet követően. Mindezekről egyébként a Pitwall című hírháttérműsorunk hétfői adásában is hosszan beszélgettünk: