Nem a várakozásoknak megfelelően indult a Ferrari 2023-as idénye a Formula-1-ben: Charles Leclerc egy valószínűnek tűnő dobogós helyezést bukott el motorhiba miatt, Carlos Sainz pedig mindössze a negyedik lett a Bahreini Nagydíjon. A halovány kezdés egyből a kritikák kereszttüzébe került a Scuderia, s az elsősorban az Olaszországból érkező sajtóhírek szerint Maranellóban is gyülekeznek a sötét fellegek.
Kezdődött az egész azzal, hogy távozott az aerodinamikai koncepcióért felelős David Sanchez (aki állítólag a McLarenhez tart), de felmerült az is, hogy akár a sportigazgató, Laurent Mekies is fontolgathatja ugyanezt: a híresztelések szerint az Alpine-tól és a FOM-tól is ajánlata van a szakembernek. Emellett állítólag Enrico Guelteri, a Ferrari motorrészlegének vezető mérnöke is eljátszhatott a gondolattal, hogy elhagyja a vörösöket.
Arról is cikkezett az olasz média, hogy a néhány hónapja kinevezett csapatfőnök, Frederic Vasseur máris rosszul érzi magát Maranellóban, ugyanis sokkal kisebb lehet a hatásköre, mint elődjének, Mattia Binottónak: számos jogkört ugyanis Beneditto Vigna vezérigazgató a saját kezében tart. Vigna és Vasseur között ráadásul állítólag némi súrlódás is kialakult, többek között annak kapcsán, hogy Vasseur együtt utazott Bahreinbe a Mercedes-főnök Toto Wolff-fal.
S akkor azt még nem is említettük, hogy arról is pletykáltak, hogy Leclerc máris találkozót kért a Ferrari elnökétől, John Elkanntól, hogy biztosítékokat kapjon a közeljövő eredményességét illetően. Mindezekről hírháttérműsorunk, a Pitwall friss adásában részletesen is beszéltünk:
Vasseur nem érti, nem aggódik és cáfol
Mindenesetre most mindezekre reagált Vasseur, aki az Auto Hebdónak nyilatkozva nem érti, miért zúdult egyből kritikaáradat a Ferrarira egyetlen verseny után, amelyben ráadásul szerinte voltak nagyon is biztató részletek:
„Nehezen tudom megérteni, miért vált céltáblává a csapat egyetlen futam után. Ami a szimulátorban és a pályán való egyezést illeti, rendben vagyunk. Ezért kértem arra mindenkit, hogy fókuszáljon a teljesítményre és találjunk megoldást a megbízhatósági problémákra, mivel hosszú a bajnokság. Csak azért, mert nem nyerted meg az első versenyt, az nem azt jelenti, hogy nincs is esélyed. Bizonyos szempontból rossz volt Bahrein, más szempontból viszont nagyon is jó!”
A csapatfőnök azt is cáfolta, hogy meg lenne kötve a keze Vigna által: „Olyan eszközeim és döntéshozatali hatalmam van, ahol még sehol máshol nem volt. Ez a valóság” – jelentette ki Vasseur, aki a távozó szakemberek miatt sem aggódik: „Ez elkerülhetetlen. Vannak, akik közel álltak Mattiához és inkább távoznak, de ez nem zavar. És vannak mások, akik talán egy pillanatra aggódtak a jövőjük miatt.”
Az Alfa Romeótól érkező csapatvezető annak jelentőségét is igyekezett elbagatelizálni, hogy Leclerc találkozhatott Elkann-nal: „Beszéltünk a versenyzőkkel, Elkann-nal és Vignával a téli teszt után, és újra fogunk Imolát követően. Tervezettek ezek a találkozók.”
A legfrissebb hírek egyébként arról szólnak, hogy Mekies maradhat a sportigazgatói posztban a szezon végéig, míg Sanchezt Diego Tondi, a Ferrari aerodinamikai részlegének vezetője pótolhatja – igaz, ezt még nem erősítette meg az istálló.