Miután a téli szünetben még arról kaptunk híreket, hogy a Ferrari kijavította fő 2022-es műszaki problémáját, a motor megbízhatóságát, gyomrosként jöttek a szezonnyitó fejleményei: Charles Leclerc autójában már az első futam előtt két erőforráskomponenst is kicseréltek – az energiatárolót és a vezérlőelektronikát, melyekből ráadásul csak kettő-kettő használható fel az évad során –, de az SF-23 így sem bírta végig a távot, 16 körrel a leintés előtt Leclerc motorhibával húzódott félre.
A Ferrari teljeskörű vizsgálatot indított a motorprobléma felderítése érdekében. Eredmény ismerete nélkül csak találgatni lehet: de adja magát az a forgatókönyv, hogy a két kicserélt komponens hibája tért vissza, ez okozta a leállást. A Ferrari nagykövete, az egykori F1-es versenyző Marc Gené azonban egy adásban elejtett egy megjegyzést arról, a motor melyik része hibásodhatott meg.
„Az energiatárolót cseréltük ki, de úgy néz ki, a meghibásodás a belső égésű motorból származott” – mondta az F1 Nation podcastben. A futam előtti csere kapcsán Gené hozzátette: „Láttunk valamit, bizonyos számokat. De egészen biztosak vagyunk, nem volt köze ahhoz, mit cseréltünk ki, sokkal inkább elővigyázatosságból történt az a csere, és egészen biztosak vagyunk abban, hogy semmi köze a Charles-lal történthez.” Arra, hogy egy későbbiekre nézve is aggasztó megbízhatósági probléma üthette fel a fejét, úgy reagált: „Nem gondoljuk, hogy így lenne.”
A vasárnapi verseny után Frederic Vasseur csapatfőnök még ezt mondta a motorhibáról: „Volt egy gondunk délelőtt, kicseréltük az alkatrészt, de egyelőre nem tudjuk, mi a probléma forrása, hamarosan kivizsgáljuk, de még korai választ adnom erre.”
Leclerc megszerezte volna a dobogót Gené szerint
A Ferrari korábbi tesztpilótája és egykori Minardi-versenyző arról beszélt, a végül csak egy negyedik hellyel távozó Scuderia a dobogó alsó fokával elégedett lett volna – Fernando Alonso felzárkózása ellenére úgy véli, Leclerc behozta volna harmadik helyre az autót.
„A dobogó számunkra már nagyon jó eredmény lett volna. Őszintén szólva eleinte jónak tűnt a helyzet, Charles a lágy keveréken még tartotta is a tempót, pedig arra számítottunk, ez a gumi rossz lesz számunkra. Aztán feltettük a keményt, amitől azt vártunk, hogy jól fog működni, és sehol sem voltunk. A dobogó volt a cél, és úgy gondolom, Charles végül meg is szerezte volna, nem nagy különbséggel, de tudott volna emelni a tempón. Végül nagy csalódás volt, hogy Charles és aztán Carlos is lemaradt róla” – mondta Gené.
„Nagyon erős” Ferrarira számít Dzsiddában
A soron következő Szaúd-arábiai Nagydíjra Max Verstappen is azt jósolja, hogy az egyenesben erős Ferrari nagyobb kihívást jelent. Marc Gené ugyancsak versenyképesebb szereplést vár Dzsiddában.
„A Ferrari egyik erőssége, hogy nagyon gyors az egyenesben: láttuk, hogyan sikerült védekeznünk az Aston és a Mercedes ellen. A múltban gyenge volt a Ferrari ebben a tekintetben. Szerintem Dzsidda nagyon fontos lesz, hiszen egy gyors pálya, az autóinknak nagyon erősnek kell lennie. Ez a személyes megérzésem.”
„A Red Bull… időmérőn legyőzhetők, Charles is szerezhette volna a pole-t. A gumikopás azonban hihetetlen volt, ahogyan kézben tartották. Tudjuk, hogy nehéz legyőzni őket, de ez még csak az első futam a 23-ból, még sok van vissza” – mondta a Ferrari nagykövete, eltérő hangvételt megütve a Mercedeshez képest, ahol egy verseny után azt hangoztatják, a Red Bull minden idei nagydíjat meg fog nyerni.