DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

„Nincs szükség rá, semmi haszna” – Verstappen és Perez a kísérleti időmérő ellen

Imolában kipróbálja az F1 a kvalifikáción használható gumikra vonatkozó új szabályt. Az élmezőny pilótái azonban nem lelkesednek a kísérlet iránt: nem az időmérőhöz kellene hozzányúlni.

Ahogyan a Formula-1 2021-ben tesztjelleggel vezette be a sprintfutamot három versenyhétvégén, úgy 2023-ban egy időmérős szabályt is élesben, versenyhétvégén fognak kipróbálni. Az előírás lényege, hogy a Q1-ben kemény, a Q2-ben közepes, a Q3-ban lágy keveréket lesz kötelező használni minden versenyzőnek – jelenleg szabad a gumiválasztás az időmérőn, de például Bahreinben kizárólag lágy opciót láttunk az autókon. Az új szabálynak köszönhetően a környezettudatosság jegyében spórolni is lehet az abroncsok mennyiségén: a tesztre kijelölt hétvégéken összesen 13 helyett 11 szett száraz abroncs lesz elérhető autónként – három kemény, négy közepes, négy lágy.

A Bahreini Nagydíj hétvégéjén eldőlt, hogy idén Imolában próbálják ki első alkalommal a formátumot, majd még egy második alkalommal is tesztelik az év folyamán – ez alapján dől el, bevezetik-e 2024-ben az előírást.

A versenyzők nem lelkesednek az új szabályért

Az F1-es mezőny tagjai, akiket megkérdeztek a témában, szkeptikusak. „Nem érzem, hogy szükség lenne változásra, de tegyünk egy próbát” – fogalmazta meg Charles Leclerc. A Red Bull párosa azonban nála is jobban idegenkedik.

 



„Szerintem ez csak a műsorról szól, nem gondolom, hogy ez kell nekünk” – idézi a RaceFans.net Sergio Perezt. „Ha megnézzük a mostani időmérőt, mennyire szoros volt, az alapján nincs szükség semmilyen variálásra. Meglátjuk majd, ha kipróbáljuk, de én úgy gondolom, nem szükséges olyasmin változtatni, ami működik.”

A Bahreini Nagydíj kvalifikációja valóban ritkán látott szoros részeredményeket hozott: a Q1-ben az első 17 helyezettet egyetlen másodperc választotta el. Max Verstappen szerint is rendben vannak az időmérő szabályai úgy, ahogy vannak, a kétszeres világbajnok más aspektusokon változtatna.

„Remélem, nem lesz hideg Imolában, mert akkor elég trükkös lesz a gumikkal. Mindenkire ugyanaz lesz érvényes, de nem gondolom, hogy egyáltalán beszélnünk kellene ilyesmiről a kvalifikáció kapcsán. Nem látom, milyen hasznunk származna belőle. Jobb lenne arról gondoskodni, hogy az autók szorosabb versenyt vívjanak egymáshoz, ahelyett, hogy így fűszerezik meg a dolgokat, valószínűleg csak a műsor miatt” – mondta a Bahreini Nagydíj futamgyőztese.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: