Kilenc év elteltével ismét világbajnoki címvédőként vág neki egy Formula-1-es évadnak a Red Bull, amelynek tényleges 2023-as versenygépéről, az RB19-esről végre lehullt a lepel a bahreini teszt csütörtöki kezdetén. Helmut Marko, a bikák tanácsadója már az autó első méterei előtt bizakodva nyilatkozott a kilátásaikról:
„Mivel nem sok minden változott a szabályok terén, azt gyanítom, hogy jó csomagunk lesz” – fogalmazott a szakember a Kronen Zeitungnak. Marko egyértelművé tette, hogy a céljuk mindkét vb-cím megvédése, ugyanakkor némi óvatosságra is intett: „Nem számítok olyan domináns szezonra, mint 2022-ben.”
Ennek egyik oka pedig az, hogy a 2021-es túlköltekezésük okán a Red Bull tíz százalékkal kevesebb időt tölthet el a szélcsatornában – ráadásul az aerodinamikai szabályok értelmében konstruktőri világbajnok istállóként eleve kevesebb idő állt volna rendelkezésükre, mint a többi csapatnak. Christian Horner csapatfőnök korábban jelezte, hogy jelentős hatással van ez rájuk, most pedig Marko is elismerte mindezt: „Tudtuk, hogy a szélcsatornában végzett munkát illetően nincs helye kísérletezésnek.”
Ki lesz a Red Bull fő ellenfele az F1-ben?
Várhatóan tavalyhoz hasonlóan ismét a Ferrari és a Mercedes alkothatja még az F1-es élmezőnyt. Marko a két rivális nagycsapatról és az esélyeikről is véleményt mondott a teszt kezdetén:
„A csapat felépítését, a versenyzők személyiségét és kvalitásait tekintve a Mercedes a legerősebb ellenfelünk. A múltban megmutatták, hogy stratégiailag nagyon jók. Az, hogy Russell erősebb lesz, Hamilton pedig pontokat vesz el, egy reménysugár. A Ferrari pedig megoldotta a megbízhatósággal kapcsolatos problémáit, s így most már több motorereje lesz” – vélekedett az energiaitalosok tanácsadója.