Számos megbízhatósági probléma hátráltatta 2022-ben az Alfa Romeo gárdáját, az idei tesztsorozat első napja ugyanakkor bizakodásra adhat okot Hinwilben, hiszen a fekete-piros köntösbe bújtatott C43-as versenyautó gond nélkül körözött a szahíri aszfaltcsíkon. Valtteri Bottas és Guanyu Zhou párosa összesen 138 kört tett meg a sivatagi versenypályán, a rutinos finn versenyző pedig egyértelmű előrelépést tapasztalt az istálló tavalyi konstrukciójához képest.
„Jól sikerült a mai nap, ami szöges ellentéte a tavalyi kezdésnek, akkor ugyanis rengeteg problémával szembesültünk. Az első napon mindig az a legfontosabb, hogy sok kilométert tegyél meg, mert így tapasztalod, hogy mely beállítások működnek és melyek nem. Továbbra is rengeteg tennivalónk van még, a hátralévő két nap viszont nem túl sok, de összességében jó kiindulási alapról várhatjuk a folytatást, melynek során még jobban elmerülhetünk majd a részletekben, de az mindenképp pozitív, hogy sokat köröztünk problémák nélkül” – összegzett Bottas a Formula.hu jelenlétében.
Stabilabb Alfa Romeo, makacs delfinezés
„Az autó hátsó része sokkal stabilabb lett, ez tavaly sok fejfájást okozott nekünk, különösen a gyors kanyarokban, a lassú kanyarokban viszont még meg kellene találnunk a helyes egyensúlyt, mert ott többször is blokkoltam az autó elejét. Azt hiszem, hogy a tavalyi koncepció problémáit sikerült beazonosítani és módosítani, a mai nap pedig azt mutatja, hogy gond nélkül tudunk teljesíteni akár két versenytávot is, szóval biztos vagyok benne, hogy idén jobb lesz a megbízhatóságunk. Nyilván több problémánk is a Ferraritól eredt, de egyelőre a motor is rendben van, persze még nagyon korai bármit kijelenteni” – bizakodott a finn, aki egy negatívumot is megosztott az újságírókkal, ez pedig nem más mint a már jól ismert delfinezés. „Egyértelműen jobb a helyzet, mint tavaly ilyenkor, de nem tűnt el teljesen, és továbbra is a beállításokkal kell ellensúlyoznunk.”
A második alfás szezonját megkezdő Bottas saját preferenciáiról is beszélt, amikor az autó beállításairól kérdezték. „Leginkább semleges autót szeretnék, de ha választanom kellene, akkor inkább az autó elejére támaszkodnék. Tavaly az jelentette a legfőbb problémát, hogy nagy volt a különbség a lassú és gyors kanyarok között, ami az autó viselkedését illeti. A lassú részeken folyamatosan alulkormányzottsággal küszködtünk, a gyorsabb szakaszokon viszont túlkormányzottá vált az autó, ezért mindig kompromisszumos megoldást kellett találnunk, most azonban sokkal kiszámíthatóbban viselkedik, köszönhetően a jobb egyensúlynak” – magyarázta a 33 éves versenyző.
Erősnek tűnik a Red Bull és a Ferrari
Noha a csapatok többsége problémamentes tesztnapot teljesített, Bottas szerint lehetetlen megállapítani az erősorrendet, bár az adatok alapján sejtéseik már vannak. „Egyelőre nagyon nehéz megmondani, hogy ki bizakodhat, mert az eltérő üzemanyagmennyiség és a különböző motormódok másodperceket hozhatnak a konyhára. Ugyanakkor nem lennék meglepve, ha a Ferrari és a Red Bull erős lenne, de a rendelkezésünkre álló információk alapján a középmezőny szorosabbá vált, és mi sem vagyunk lemaradva” – latolgatta az esélyeket az Alfa Romeo pilótája.