DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Horner a Red Bull és a Mercedes megoldását javasolja az Andrettinek

A Red Bull csapatfőnöke szerint az F1 elmúlt évtizedét uraló két istálló csatlakozásának körülményei példaként szolgálhatnak az Andretti számára.

Egyelőre folyamatosan heves ellenállásba ütköznek Michael Andretti F1-es törekvései a királykategória prominens alakjainak részéről, a kedélyeket pedig a General Motors színrelépése sem csillapította, sőt, talán inkább olaj volt a tűzre, ugyanis Andrettiék támogatói szerint a formáció az FIA minden követelésének maradéktalanul eleget tett az amerikai cégóriás támogatásának megszerzésével, az ellentábor azonban nem bízik a GM megfelelő mértékű elköteleződésében, aggályaikat pedig alátámaszthatja, hogy a GM/Cadillac neve nem szerepel a 2026-ban kezdődő új motorciklusra regisztrált gyártók listáján. Nemrég a Haas főnöke, Günther Steiner érvelt egy új istálló csatlakozása ellen, Christian Horner pedig mindenki számára egyértelművé tette, hogy az amerikaiak csatlakozása kizárólag pénz kérdése. 

A jelenlegi csapatok többsége elsősorban bevételeik csökkenését látja az Andretti érkezésében, éppen ezért Horner egy olyan alternatívát javasolt az amerikaiaknak, amellyel minden fél jól járhatna. „A Red Bull korábban Jaguar volt, azelőtt pedig Stewart-Ford. Ha megnézzük a Mercedest, akkor az ő történetük a Hondán és a British American Racingen keresztül egészen a Tyrrellig nyúlik vissza. Az Aston Martin a Jordantől eredeztethető, tehát az elmúlt években ez volt a bevett folyamat” – idézi a Red Bull csapatfőnökének gondolatmenetét a Crash.net. A brit szakember szerint tehát Michael Andrettiéknek egy már meglévő istállót kellene felvásárolniuk, ahogyan azt például az Audi is tette a Sauber esetében.

Az F1-nek új kritériumokra van szüksége



Horner korábbi álláspontját is elismételte, azaz meglátása szerint elsősorban a pénzen múlik az amerikaiak érkezése, erre pedig az F1-nek és a csapatoknak közösen kell megoldást találnia a jövőben. „Abszolút nincs problémánk az Andrettivel, mert nagyszerű emberek vannak náluk, a Cadillac pedig egy csodálatos márka, de 2026-ra olyan kritériumrendszert kell megalkotnunk, amely megakadályozza a már meglévő csapatok értékének csökkenését, különösen a kisebb istállókét, emellett pedig a legfőbb kérdéssel is foglalkozik, azaz ki fogja fizetni mindezt? Az új belépők esetében kompromisszumokra lesz szükség, hogy mekkora az az „előleg”, amelyet a Liberty és a csapatok el tudnak fogadni, hogy a 10. csapat ne értéktelenedjen el. Emellett persze felmerülnek gyakorlati kérdések is ezzel kapcsolatban, például van-e elég garázs az új helyszíneken ahhoz, hogy elszállásoljanak egy új csapatot? Ezeket a megfelelő módon kell kezelnünk” – zárta a Red Bull vezére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: