Hétfőn a Williams volt a harmadik Formula-1-es alakulat, amely bemutatta 2023-as, Gulf-logóval ellátott festését – de csak azt, az igazi FW45-ösre ugyanis még várnunk kell a jövő hétig, amikor Silverstone-ban tart majd az istálló egy bejáratást az új versenygéppel. Dave Robson, a Williams teljesítményért felelős vezetője ugyanakkor a Formula.hu jelenlétében zajló sajtóbeszélgetésen elárulta, milyen változásokra számíthatunk az előző évi modellhez képest:
„Jól haladunk, folyamatban van az autó építése” – fogalmazott a szakember. „Az autó rendszerének elég nagy szeleteit teszteltük külön, most pedig kezd összeállni az egész, rövidesen készen fog állni. Az FW44-eshez képest az egész autó egy továbbfejlesztésnek tekinthető a fizikai megjelenését illetően. Nyilván van néhány a szabályokból következő változtatás, a többit pedig hamarosan látni fogjuk.”
„Talán a legnyilvánvalóbb változás a tavalyi évhez képest az oldaldoboz kialakítása lesz: ennek a folyamatát már részben elkezdtük a tavalyi silverstone-i csomaggal, de nem tudtuk teljesen végrehajtani a kívánt változtatásokat a hűtők elhelyezkedése miatt. De most volt lehetőségünk átdolgozni, és valószínűleg ez lesz a legláthatóbb változás.”
A Williams tavaly sereghajtóként végzett a konstruktőrök között az F1-ben, de Robson úgy érzi, az eddig látottak alapján van okuk bizakodni némi előrelépésben:
„Nehéz pontosan tudni, mennyit tudunk visszahozni, ez függ attól is, hol állnak a többiek. A padlólemezt érintő módosítások visszavetettek minket, ahogy mindenki mást is” – utalt a főként a delfinezés kontrollálása miatt hozott technikai szabályváltozásokra. „Úgy gondolom, elégedettek lehetünk azzal, ahogy arra reagáltunk, de összességében az autó előrelépést jelent. Láttuk a szimulátorban, hogy elég jól dolgoztunk néhány problémás területen, amelyek eléggé egyértelműek voltak tavaly a pilótáink számára. Szóval reméljük, hogy egyfelől ennek a pályán is látni fogjuk az eredményét, másfelől pedig köridőben is meg fog mutatkozni. Ez mind nagyon biztató.”
Mit hozhat magával az új F1-es csapatfőnök?
A Williamsnél nemcsak az autó lesz új, hanem részben a pilótafelállás is, hiszen Nicholas Latifit az újonc Logan Sargeant váltja Alexander Albon oldalán. Ráadásul Jost Capito csapatvezetői székét pedig a Mercedes eddigi stratégiai igazgatója, James Vowles fogja elfoglalni néhány hét múlva. A rövidesen munkába álló új csapatfőnökről így beszélt Robson:
„Amikor néhány héten belül megérkezik, megtudjuk, mit tervez. Amit hoz magával, az a Mercedesnél és az elődjeinél szerzett hatalmas tapasztalat. Tudja, mi kell ahhoz, hogy a csúcsra jusson egy csapat és ott is maradjon. Úgy gondolom, rendkívül ambiciózus, nyilvánvalóan roppant okos, úgyhogy várjuk, hogy csatlakozzon hozzánk és vezessen minket az utunk következő szakaszán.”