Új csapattársat kap 2023-ban Alexander Albon a Williamsnél: Nicholas Latifi helyére a Formula-2-ből fellépő akadémistájuk, Logan Sargeant érkezik. A tavaly újoncként az F2-ben kis híján összetett dobogón végző pilóta a grove-i alakulat bemutatója előtt nyilatkozott a sajtónak, így a Formula.hu újságírójának is arról, hogyan telt a téli felkészülési időszaka:
„Úgy érzem, minden tőlem telhetőt megtettem, hogy a lehető legjobb helyzetbe hozzam magam a szezonra. Már majdnem úgy érzem, hogy túlságosan is felkészültem. Izgatottan várom, hogy Bahreinben végre pályára gurulhassak, hosszúnak éreztem a holtidényt” – fogalmazott az amerikai, aki később kérdésre válaszolva azt is tisztázta, mit értett az alatt, hogy „túl felkészültnek” érzi magát:
„Sosem lehetsz eléggé felkészült. De eljutunk egy pontra, hogy annyi mindent megtettünk a pályán kívül, hogy itt az idő, hogy végre a pályára is átültessük mindezt – ezt értettem alatta.”
Sargeant azt is elmondta, hogy főként a jelenlegi F1-es autók által jelentett fizikai kihívásokra igyekezett felkészülni a tavaly novemberi első tesztet követően: „A teszt Abu Dhabiban nagyszerű lehetőség volt számomra, remekül sikerült, megértettem, hol kell fejlődnöm. Volt egy kis pihenőm ugyan, de folyamatosan dolgoztam az edzőteremben, mert fizikailag nagyon komolyan igénybe veszik az embert ezek az autók. Elsősorban ezen dolgoztunk, és úgy érzem, készen állok a kezdésre.”
„Pillanatnyilag már amiatt is rendkívül izgatott vagyok, hogy egyáltalán lehetőségem lesz a Formula-1-ben versenyezni” – nyilatkozta a benne kavargó érzésekről a fiatal versenyző. „Biztos vagyok benne, hogy ahogy közelítünk a versenyhez, úgy fog nőni a nyomás. Jelenleg minden arról szól, hogy a lehető legjobban felkészüljek: rengeteget dolgozom a szimulátorban, hogy megtaláljuk a megfelelő tartományt az autóhoz, mire valójában a pályára gurulunk.”
Ez a különbség az F2 és az F1 között
Bár a Formula-2-ben is csupán egyetlen szezont húzott le Sargeant, az F1-es debütálás pedig még előtte áll, arról is beszélt, hogy mi jelenti majd a fő kihívást az utánpótlás-szériához képest 2023-ban:
„A vezetést illetően egyszerűen az a különbség, hogy mennyivel gyorsabban történnek a dolgok, mennyivel jobbak a fékek, mennyivel több a leszorítóerő és a tapadás. Mindezek következményeként nagyon fontos figyelni a gumikra, miközben gyorsan kell vezetned: nehéz megtalálni a megfelelő egyensúlyt. De úgy érzem, ahogy gyűjtöd a tapasztalatot, hozzászoksz ehhez és könnyebbé válik, de nehéz ezeket kiegyensúlyozni.”
Az amerikai versenyző később hozzátette: alapvetően bevállalósnak tartja a vezetési stílusát, éppen ezért az időmérő a kedvenc része a nagydíjhétvégéken, mert élvezi, amikor a határon egyensúlyozhat az autóval.
Milyen amerikainak lenni az F1-ben?
Sargeant kapcsán rengetegszer szóba kerül az is, hogy több év után ő az első amerikai nemzetiségű pilóta a Formula-1-ben. „Úgy érzem, ez egy megtiszteltetés, nagyszerű lehetőség, hogy a hazámat képviselhetem” – mondta el. „Nem sokan mondhatják el azt sem, hogy három hazai nagydíjuk is lesz. Szeretném kiélvezni azokat a pillanatokat, érezni a hazai energiákat, hogy ott lesznek támogatni a családom és a barátaim.”
Akikre Sargeant támaszkodhat az F1-ben
Albon személyében egy olyan csapattársa lesz Sargeantnek, aki ugyan szintén fiatal még, de már több szezont lehúzott a Formula-1-ben, sőt egy élcsapatnál, a Red Bullnál is szerepelt. Az amerikai debütáns örül a brit-thai pilóta jelenlétének, de azt is elárulta, hogy a többi csapattag is komoly segítséget jelent számára a beilleszkedésben, és szeretné rövid időn belül önállóan is megállni a helyét:
„Remélem, minél hamarabb” – mondta ez utóbbiról. „Úgy érzem, viszonylag gyors lehetek az elejétől kezdve, de nyilván rengeteget kell tanulnom. Úgy gondolom, remek mérnökök vesznek körül, szóval nem feltétlenül kell a másik pilótára támaszkodnom, mert ők is segítenek, hogy a lehető legsimább legyen az átállás. De nem akarom dátumot kitűzni rá, csak remélem, minél előbb eljön ez a pont, ezért dolgoztunk roppant keményen a holtszezonban” – fogalmazott Sargeant, aki egyébként saját elmondása szerint Albon mellett a korábban a Williamsnél három évet eltöltő George Russell-lel ápol még közeli barátságot, s a Mercedes britje is sokszor látja el őt tanácsokkal.
Arra a kérdésre, hogy mennyire tekinthető tanulóévnek 2023-at vagy mekkora nyomás van rajta, így felelt Sargeant: „A Formula-1-ben sosem vagy teljesen biztonságban. Egyből nagyon magas szinten kell teljesítened. Ezt várják tőled, ezért vagyunk itt. De realistának kell lennünk, és különösen az év elejének úgy vágunk neki, hogy a lehető legtöbbet tanuljunk. Nem akarok túl nagy várakozásokat megfogalmazni.”
A Williams-pilóta azt is elárulta: nem gondol sokat arra, hogy a szezon első fázisában több utcai helyszín is szerepel, amelyeken könnyebb hibázni és autót törni, ettől függetlenül is a határokat kell feszegetnie neki és a többi versenyzőnek is, hogy szállítsák az eredményeket.
Természetesen a sajtóbeszélgetésen szóba került a nemrég kinevezett, de munkába még nem állt új csapatfőnök, James Vowles személye is. Sargeant a Mercedestől érkező szakember kapcsán elmondta: biztos benne, hogy remek vezetője lesz az istállónak és hasznosítani tudja az előző évek egyik legsikeresebb alakulatánál szerzett tudását, s már várja, hogy együtt dolgozhasson vele.