Ahogy arról tegnap beszámoltunk, bejelentette F1-es beszállási szándékát az Andretti és a General Motors, a tervek szerint a Cadillac neve alatt futha az amerikai cégcsoport projektje, és valószínűleg 2026-tól érkezhetnének meg a felek a száguldó cirkuszba.
Azt elmondták, hogy maga a csapat már épül, vannak szakembereik, sőt egy motorgyártóval is megegyeztek már a kezdetekről, de az sem rejtették véka alá, hogy pilótafronton milyen elképzeléseik vannak:
„Egyértelműen az a tervünk, hogy legyen egy amerikai pilótánk, és szerintem mindenki tudja, hogy ki a legjobb” – mondta Michael Andretti, majd amikor konkrét kérdésr kapott Colton Hertáról, akkor nem kertelt:
„Coltonnal szerződésünk van az IndyCarra, és az teljesen egyértelmű, hogy amerikai érdek, hogy biztosítsuk: legyen egy amerikai pilóta az ülésben” – tette hozzá.
Hertának máshol is lehet esélye
Az egyetlen probléma az, hogy Colton Herta más csapatok figyelmét is felkeltette már a csalódást keltő 2022-es IndyCar-szereplése ellenére. A Red Bull és az AlphaTauri nagyon szerette volna leigazolni 2023-ra az amerikait, de nem kaphatott szuperlicenszt, viszont jó esély van rá, hogy amint ezt a kritériumot teljesíti, valaki szerződést ajánl neki. Herta jelenleg is kontraktusban áll a McLarennel, és a várakozások szerint idén is tesztelhet F1-es autót, így erősen kérdéses, hogy megvárja-e az Andretti Cadillac 2026-os érkezését.