DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Szűkebb Ferrari, könnyebb Red Bull – az első hírek a 2023-as F1-es autókról

Kiszivárogtak az első pletykák a tavalyi két fő vb-aspiráns idei gépeiről: a Ferrari megtartja az alapokat, a Red Bull pedig további fogyókúrába fogott.

Bár még egy-másfél hónap választ el minket a Formula-1-es autóbemutatóktól – ráadásul egyelőre csak az Aston Martin, a Ferrari és az AlphaTauri árulta el azok időpontjait (utóbbi február 11-én, az Aston 13-án, a Scuderia pedig 14-én leplezi le a festését) –, az első részletek már most kiszivárogtak a tavalyi két fő világbajnok-esélyes csapat konstrukciójáról.

f1-ferrari-2022



A Ferrari 675-ös projektnévre hallgató versenygépéről már korábban megírtuk, amit most a Gazzetta dello Sport is megismételt, hogy az új autó nem lesz forradalmian eltérő a győzelmeket hozó, de a csapat hibái okán a vb-esélyt hamar elveszítő 2022-es konstrukciótól.

Lesz azonban így is változás az olasz lap szerint, amely értesüléseire hivatkozva arról írt, hogy az új Ferrari szűkebb, keskenyebb lesz az elődjénél egy „jelentősen eltérő aerodinamikai koncepciónak” köszönhetően, amely állítólag a Red Bull megoldásából merít ihletet. Emellett olyan új fejlesztések érkezhetnek, mint egy új váltó, amelytől szintén előrelépést várnak a maranellóiak – és akkor még a híresztelések szerint meglelt plusz 30 lóerőről nem is beszéltünk.

 

További fogyókúra a Red Bullnál

A Gazzetta szakírója, Paolo Filisetti a Red Bull várható 2023-as gépéről is tudott néhány információval szolgálni. A legfontosabb, hogy a vélhetően RB19-es névre hallgató konstrukció várhatóan 3 kilogrammal könnyebb lesz a tavaly taroló autónál. Nem meglepő az újabb fogyókúra az energiaitalosok részéről, hogy a 2022-es szezon elején ez volt a fő oka, hogy relatíve gyengébben muzsikáltak, főleg a Ferrarihoz képest.

f1-redbull-rb18-2022

További értesülés, hogy az autó oldaldobozainak kialakítása nagyban fog hajazni a 2022-esre, ugyanakkor némileg finomhangolják az alsó rész koncepcióját. A felfüggesztés elemeinek elhelyezésén is változtatnak kissé, ezzel pedig a hírek szerint nő a Venturi-csatornák helyre is.

Persze a fentiek csak mind sajtóértesülések, pontos képet csak a februári bemutatók során fogunk kapni – vagy még akkor sem, hiszen a csapatok gyakran nem mutatják meg a teljes koncepciójukat, szóval várhatóan csak a bahreini teszten láthatjuk majd az igazi autókat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: