DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Meglelte a megoldást a megbízhatósági gondjaira a Renault?

A franciák F1-es motorfőnöke állítja: nincs alapvető probléma az erőforrásaikkal, csak egy konkrét alkatrész okozott nekik fejtörést 2022-ben.

Bár az Alpine bizonyult a középmezőny legjobbjának a 2022-es Formula-1-es szezon során, s tempóból egyértelműen a negyedik leggyorsabb autó is volt az övék, így sem volt minden fenékig tejfel náluk, ugyanis rengeteg műszaki meghibásodással küzdöttek. Különösen a csapatot el is hagyó Fernando Alonso tette szóvá többször is, hogy felkészületlenek voltak ilyen téren és rengeteg pontot dobtak el maguktól a megbízhatósági nehézségeikkel.

A Renault F1-es motorfőnöke, Bruno Famin ugyanakkor állítja: alapvetően nincs probléma az erőforrásaikkal, hanem egy konkrét alkatrész okozott nekik fejfájást a 2022-es szezon során.

f1-alpine-motor-2022



„Nincs igazán jelentős problémánk magával az erőforrással, a belsőégésű motorral. Voltak gondjaink Szingapúrban, ami tény. Igazából eléggé furcsa volt, mert nyolc kör különbséggel jelentkezett két eltérő probléma, ami hihetetlen, de így történt” – fogalmazott a szakember a Motorsport.com hasábjain.

„Az összes többi problémánk inkább a kiegészítő részekkel voltak kapcsolatosak: a vízpumpával, üzemanyagpumpával. És ezzel kapcsolatban igen optimisták vagyunk, hogy meg tudjuk oldani 2023-ra.”

„Már most alaposan dolgozunk a részleteken, főleg a kiegészítő alkatrészek kapcsán. A vízpumpa egész szezonban végig fejfájást okozott nekünk. Javítottunk rajta, amennyit tudtunk már idén is, de egyértelmű, hogy nem volt elég. A vízpumpa koncepcióját kell változtatnunk, és meg is fogjuk tenni 2023-ra, szóval reméljük, hogy megoldódik a gond a következő évre” – bizakodott Famin.

 

Direkt áldozta be a megbízhatóságot az Alpine

A francia istállónál többször is elmondták az esztendő során, hogy szándékosan fejlesztették úgy a motort, hogy elsődlegesen a teljesítmény növelésére koncentráltak, háttérbe szorítva a megbízhatósági szempontokat – ennek oka nem kis részben a motorfejlesztések befagyasztása volt, hiszen ezután néhány évig csak megbízhatósági okokból lehet hozzányúlni a hajtáslánchoz.

Most ezt Famin is elismételte, hozzátéve: igyekeznek a mostani téli holtidőszak során immár erre a területre koncentrálni. „A célunk 2023-ra, hogy megőrizzük ezt a teljesítményt, s közben javítsunk a megbízhatóságon” – jelentette ki a motorfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: