DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
F1

Verstappen: Az utcai pályák élvezhetetlenek ezekkel az autókkal

A kétszeres világbajnok szerint az új generációs F1-es versenygépek tervezési filozófiájuknál fogva alkalmatlanok az utcai helyszíneken való versenyzésre.

Az F1 utóbbi években látott terjeszkedésének eredményeként egyre több új helyszín került a versenynaptárba, az új létesítmények többsége pedig világvárosokban került kialakításra, gondoljunk csak a dzsiddai és miami aszfaltcsíkokra. A Red Bull kétszeres világbajnoka, Max Verstappen a Viaplaynek adott interjújában arról beszélt, mely pályákat látná szívesen a továbbiakban is a naptárban, a beszélgetés során pedig lesújtó véleményt fogalmazott meg az utcai pályák és az új generációs F1-es gépek közötti „összeférhetetlenségről”.

„Monacóban iszonyúan nehéz a határon autózva egy jó kört összetenni. Személy szerint én sokkal jobban kedvelem a nagy tempójú kanyarokat, épp ezért Spának soha nem lenne szabad kiesnie a naptárból, mert ott igazán nagy különbséget jelenthet a versenyző teljesítménye. Ezzel szemben a valaha volt legrosszabb élmény utcai pályákon vezetni a jelenlegi autókat, mert egyszerűen túl nehezek és merevek. Imádom Szingapúrt, mert egy fantasztikus pálya, de nagyon csalódott voltam az autó ottani viselkedése miatt, 2015 és 2016 körül ugyanis fürgébbek voltak a gépek és sokkal jobban támadhattuk a rázóköveket. A mostani autók azonban olyannyira merevek, hogy ha hozzáérsz a rázókőhöz, akkor a pálya másik oldalán kötsz ki” – magyarázta a holland pilóta.



 

Las Vegas sem hozza lázba Verstappent

A királykategória versenynaptára 2023-ban egy újabb utcai létesítménnyel bővül majd, a versenyzők ugyanis a legendás Stripen, Las Vegas belvárosában is összemérhetik majd erejüket, a Red Bull szupersztárja azonban nem különösebben izgatott az újabb fényűző utcai aszfaltcsík miatt. „Inkább más körülmények között látogatnék Vegasba” – viccelődött a holland. „Egyre több és több hasonló utcai pályánk van, ezek azonban élvezhetetlenek számomra, mert a jelenlegi autókat nem arra tervezték, hogy utcákon versenyezzünk velük, az F1-es autók pedig a nagy sebességű kanyarokban kelnek igazán életre. Megértem, hogy helyet kap néhány utcai helyszín a naptárban, de nem kellene túllőni a célon. A Suzukához hasonló régi vágású pályákra lenne szükségünk, ahol sokkal élvezetesebbek az időmérős körök, mint egy random városi pályán” – fogalmazott meg újabb határozott álláspontot a kétszeres világbajnok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: