2018 után újra komoly esélye volt a Ferrari csapatának, hogy elhódítsák valamelyik fronton a világbajnoki címet, végül mégis a Red Bull ünnepelhetett. Az energiaitalosok ráadásul a konstruktőrök között is az élen zártak, amire már hosszú évek óta nem volt példa, pedig az idei szezon elején az olaszok jelentős fölénybe kerültek.
A sorozatos hibák végül odáig vezettek, hogy Max Verstappen már Suzukában címet védett, a Red Bull pedig Austinban biztosította be a csapatok közötti elsőségét. Többek között ennek is a hatására nemrégiben bejelentették a maranellóiaknál, amire egy ideje már számítani lehetett, miszerint Mattia Binotto az év végén távozik a csapatfőnöki pozícióból.
Helyettese egyelőre még ismeretlen, de a Ferrarinál az elmúlt évtizedben is elég sűrűn cserélgették a csapatvezetőket, ez azonban egyáltalában nem jó irány Nico Rosberg szerint. „Ez az egyik legnehezebb munka a világon, és most elég nehéz dolga lesz a Ferrarinak, mert nem sokan lennének erre alkalmasak a piacon” – idézte őt a Motorsport.
„Ez a szerep mindenhol bonyolult, de náluk csak még inkább, mivel hatalmas nyomás nehezedik rád. Meglátjuk, milyen megoldást találnak… Tudom, hogy az F1-ben a folyamatosság egy jelentős érték. a Mercedes és a Red Bull tíz éve vagy még annál is régebb óta nem cserélte le a legtöbb kulcsembert. Ez hiányzik jelenleg a Ferrarinál” – folytatta a 2016-os világbajnok.
Nincs szükség sorrendre a pilótáknál
Rosberg úgy véli, felesleges azon gondolkodni, ki kerüljön vezetőszerepbe a Ferrarinál, hiszen Charles Leclerc és Carlos Sainz mindketten nagyszerű versenyzők, és jelenleg nem ez a legfontosabb számukra, főként akkor, amikor Max Verstappen elképesztő formába lendült.
„Nem, biztosan nem ez a kulcs a szükséges változáshoz. Azt kell tenniük, amit idén is, hagynia kell őket szabadon futni. Verstappen eddig két világbajnokságot nyert és 25 évesen több futamgyőzelme van, mint Fernando Alonsónak. Hihetetlenül tehetséges, és mostanra vált teljessé: olyan harcos szelleme van, mint Schumachernek vagy Sennának, ugyanakkor már nem hibázik. Hozzáteszem, engem is meglepett, mert rosszul kezdte a szezont, a Ferrari pedig fölényben volt. Történelmi idényt húzott be a 15 győzelemmel, szóval minden idők öt legnagyobbja között marad” – tette hozzá a korábbi F1-es versenyző.