DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Már nem Perez a Red Bull gumimágusa?

Korábban a mexikóit a legjobb gumikezelők között tartották számon az F1-ben, ám a jelek szerint a 18 colos abroncsokkal megváltozott a helyzet: Helmut Marko szerint Max Verstappen a társa fölé nőtt.

A bő egy évtizedes Formula-1-es karrierje során Sergio Perez azzal (is) szerzett magának hírnevet, hogy a mezőnyből ő bánt az egyik legjobban az abroncsokkal. Ennek köszönhetően gyakran a riválisainál eggyel kevesebb kiállással vagy legalábbis sokkal előnyösebb stratégiával tudta teljesíteni a versenyeket.

Idén azonban úgy tűnt, mindez megváltozott. Jó példa volt erre az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj is, ahol míg Max Verstappen könnyedén nyert az egykiállásos taktikával, addig Perez két kiállásra kényszerült. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is úgy fogalmazott, hogy a mexikói első etapja volt a fő oka a két kiállásnak, nem pedig Charles Leclerc és a Ferrari átverős rádióüzenete.

f1-perez-redbull-abudhabi-2022-1



A szakember odáig ment, hogy szerinte immár Verstappen a jobb ezen a téren házon belül: „Max fokozatosan gumimágussá vált. Meghatározunk neki egy konkrét tervet, ő pedig ezt tökéletesen végrehajtja” – jelentette ki Marko.

Az új gumik okozzák Perez problémáit?

Maga a pilóta sem tagadta, hogy egyelőre nem igazán érzett rá az idén bevezetett 18 colos abroncsokra: „Szenvedtem egy kicsit idén ezeknek a gumiknak a kezelésével a futamokon. Remélhetőleg tudunk ezen javítani a következő évre, és összességében erősebbé válhatunk” – nyilatkozta Perez.

Amikor csapatfőnökét, Christian Hornert arról kérdezték, minek tudható be, hogy versenyzője visszaesett az egyik fő erősségének számító területen, elsősorban arra mutatott rá, hogy a jelenlegi gumiknál a legapróbb beállításbeli változtatás is jelentős eltéréseket eredményezhet:

„Láthattuk idén, hogy a határok nagyon finomak. Ha egyetlen fokkal eltérsz az első szárnnyal vagy változtatsz némileg a hasmagasságon, esetleg kicsit a mechanikus egyensúlyon, az mind drámai hatással lehet a gumik élettartamára” – vélekedett Horner, aki így folytatta:

„Úgy gondolom, Checo rengeteg olyan versenyt teljesített, ahol fantasztikusan bánt az abroncsokkal. Abu Dhabiban is csak az első etap kompromittálta a futamot, amikor a jobb elsője sokkal keményebben kezdett szemcsésedni, mint Maxnál vagy Charles-nál. Ezzel kikerült a szinkronból, amikor ki kellett állnunk volna vele, s az egy kiállás rendkívül necces lett volna, ezért úgy döntöttünk, a két kiállással támadóbb versenyt tud futni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: