Deja vut élhetett át Lewis Hamilton a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj első körében, amikor Max Verstappen tavalyi manőveréhez hasonlóan Carlos Sainz bevetődött mellé az első hosszú egyenes végén. Akárcsak egy éve, a brit átvágta a sikánt, ám ezúttal egy nagyot ugratott is a Mercedese, majd később át is engedte a ferrarisnak a pozíciót.
Hamilton végül nem látta meg a kockás zászlót vasárnap, amit sokan összekapcsoltak az autója esetleges sérüléseivel. Ám mint arra James Vowles rávilágított a Mercedes szokásos verseny utáni videójában, a műszaki hibának nem volt köze a történtekhez:
„Röviden válaszolva: nem. Meglepően kicsi sérüléseket szenvedtünk az első körös incidensben. Az autó alsó része komoly ütést kapott ennek következtében, ami sosem jó. Az első szárny véglapjai ugyancsak kaptak ütést, de összességében aerodinamikailag rendben voltunk. Ami a futam végén történt, az valóban hidraulikai nyomásvesztés volt, ami nem állt kapcsolatban az első körös esettel” – mondta el Vowles.
Még mielőtt kénytelen lett volna kiállni, Hamiltonék az egykiállásos stratégiával próbálkoztak. Pedig a hétszeres világbajnok egy ízben rádión külön kérte, hogy ne hagyják ezen a taktikán, Vowles azonban elmagyarázta, miért döntöttek mégis úgy, hogy nem hívják ki másodszor a bokszba a britet:
„A célunk az volt Abu Dhabiban, hogy mindent megtegyünk, hogy a második helyen végezzünk a konstruktőri világbajnokságban. Ehhez pedig a Ferrari előtt kellett végeznünk. Ezt persze könnyű mondani úgy, hogy az időmérőn mögöttük végeztünk és a versenytempónk sem volt meg. De láttuk Lewisnál, hogy kifejezetten jó a gumikopása a második etapban, amikor kemény keverékre váltottunk. Nyilván az első etapra ez nem volt igaz. Azzal rengeteg időt veszített, ami látható is volt, hiszen hátrafelé lépdelt: eleinte úgy tűnt, fel tudjuk venni a harcot a Ferrarival, aztán visszaesett. Emiatt előre is hoztuk a második etapot.”
„Azon viszont alacsony volt a gumikopás mértéke Lewisnál, ahogy még néhány másik autónál is a mezőnyben. De nem egyforma volt a helyzet, volt néhány versenyző, akinél jelentősebb volt a kopás, Lewis esetében pedig ez azt jelentette, hogy az egy kiállással pályapozíciót nyerhet Sainzcal és George-dzsal szemben. Számunkra az egyetlen lehetőséget az egykiállásos taktika jelentette ahhoz, hogy az egyik Ferrari elé kerüljünk. Két kiállással Lewis George előtt, de Sainz mögött lett volna, hasonló életkorú gumikon, hasonló tempóval, szóval nem igazán történhetett volna semmi.”