Őrizte a vezetést a két Red Bull az Abu Dhabi Nagydíj rajtja után – Charles Leclerc az 5-ös kanyarban benézett Sergio Perez mellé, akit meg kellett előznie, hogy megszerezze a bajnokság második helyét, de nem tudott előzési helyzetbe kerülni. Az élmezőnyből Lewis Hamilton nyert pozíciót, lerajtolta a negyedik Carlos Sainzot. A spanyol a 6-7-es kanyarkombinációban bevetődött a Mercedes mellé és kiterelte a pályáról – Hamilton a rázókövön megugorva, a sikánt átvágva tért vissza a pályára, a Ferrari elé.
Az esetet vizsgálták: Sainzot felmentették a kiszorítás vádja alól, Hamiltonnak viszont vissza kellett adnia a pozíciót. A Mercedes-pilóta tempóját mutatja, hogy az 5. körben másodszor is átlépte a spanyolt. A másik W13-mal George Russell a rajtnál pozíciót bukott Lando Norrishoz képest, de visszaelőzte honfitársát, a Hamilton előzését követő körben pedig már ő is támadta Sainzot.
Miközben az élen három másodpercre nőtt a differencia mind Verstappen és Perez, mind a mexikói és Leclerc közt, Sainz és a két Mercedes szereplésével nagy harc alakult ki – ahelyett, hogy Russell előzte volna a Ferrarit, a spanyol lépte át Hamiltont. A Mercedes rádióban jelezte, a harc szabad, hamarosan így az interlagosi futamgyőztes is elment DRS-sel csapattársa mellett – Hamilton jelezte a rádióban, motorerőt veszít, később pedig arra gyanakodott, az ugratásnál sérült meg a padlólemeze. A nyolcadik helyért is nagy volt a versengés, búcsúversenyén Sebastian Vettel jó formában volt, futólag megelőzte Esteban Ocont, de a francia visszaverte a támadást. A párosra ráadásul Fernando Alonso, Yuki Tsunoda és Lance Stroll felért.
Az első kiállást Alex Albon teljesítette, aztán jött az imént említett csoportból Stroll és Ocon. Az élmezőnyből a 17. körben Perez állt ki először – de forgalomba tért vissza, sőt Vettel, akivel ekkor pozícióharcban volt, még meg is előzte a hideg kemény gumin levő Red Bullt. Russell kiállása sem sült el jól, a Mercedest veszélyesen engedték ki, Norrisnak fékeznie kellett, hogy elkerülje az ütközést – öt másodperces időbüntetés volt az ítélet.
Max Verstappen a 21. körben teljesítette kiállását: a Ferrari láthatólag jobban bánt a közepes abronccsal, így futólag Leclerc állt az élen. A kerékcseréjét szintén sokáig elhúzó Vettel tündökölt: egy ponton, mikor Sainz mögé tért vissza saját kiállása után, a negyedik helyen is állt – innen vesztette sorban a pozíciókat, körönként másfél-két másodpercet veszített, lassan már Ocon is utolérte. Az Aston Martin egy kiállásra játszott, míg a körülötte levő autók esetében két kiállást lehetett várni. Végül a 26. körben, csaknem féltávnál állt ki, és a mezőny szinte legvégére, a 19. helyre tért vissza – arra várva, hogy a riválisok sorban kiálljanak előle. A visszajátszáson azonban látszott, hogy egy amatőr hibát követett el: túl korán kikapcsolta a bokszutcai sebességszabályozót, így pillanatra átlépte a 80 km/h limitet. Az esetet meglepő módon nem jegyezték és vizsgálták.
A német kiállása után Verstappen vezetett Perez, Leclerc és Sainz előtt, a pontszerző helyeken következett még Russell, Hamilton, Norris, Ocon, Stroll és Alonso – az 58 kör felénél azonban már Tsunoda állt a tizedik pozícióban, mivel a spanyol műszaki hibával a bokszba hajtott, problémás szezonja kieséssel ért véget, a csapat tájékoztatása alapján vízszivárgás gyanújával.
Perez teljesítette a teljes mezőnyben először a második kiállást, már a 34. körben jött egy újabb szett kemény keverékért – a mexikói előbb arra panaszkodott, hogy gyorsabb Verstappennél, aztán viszont Leclerc kezdett egyre kényelmetlenebbül közelíteni rá. Perez a hatodik helyre esett vissza, a Ferrari azonban nem reagált, a C terv emlegetéséből pedig sejteni lehetett, hogy a monacói az egy kiállással próbálkozik.
A balesetek tekintetében eseménytelen versenyen az első jelentősebb incidens a 39. körben történt: Mick Schumacher hátulról megpöckölte Nicholas Latifit, a két autó együtt pördült meg, de komolyabb következménye ennek az esetnek sem lett – Schumacher öt másodperces büntetést kapott érte.
Perezhez hasonlóan Russell és Sainz is teljesítette második kiállását, az első három helyen Verstappen, Leclerc és Hamilton kint maradt. 15 körrel a vége előtt Perez kicsit több mint 10 másodperccel maradt le Leclerc-től, ráadásul Hamiltont a pályán kellett megelőznie: a Ferrarinál számolgatták, bízzanak-e abban, hogy kitart az előny, vagy egy késői második kiállással marad több esély a bajnoki második helyezés megszerzésére. Hamilton egy ízben visszaelőzte Perezt, ezzel Leclerc egy kör haladékot kapott és kicsit növelte előnyét.
A körök fogytak, Perez hátránya pedig dinamikusan csökkent: ahogy Leclerc 12 körrel idősebb gumijai fogytak, a Red Bull nyolc-kilenc tizedmásodpercet faragott le. Eközben a szintén egy kiálláson levő utolérő Hamiltont is utolérte Sainz, de a Mercedesen váltóhiba jelentkezett, a verseny három körrel a vége előtt véget ért a hétszeres világbajnok számára.
Az utolsó körben 1,8 másodperc hátrányra fordultak – ez a különbség már túl nagy volt Perez számára. Verstappen simán nyerte az Abu Dhabi Nagydíjat, végül 15 győzelemmel zárva domináns bajnoki évét, a Ferrari pedig ezúttal jól taktikázott az egy kiállással – Leclerc megszerezte a második helyet a futamon és a világbajnokságon is, Perez mindkét tekintetben harmadik lett. Sainz negyedik pozíciót szerzett – a pontversenyben pedig ötödik lett a kieső Hamilton megelőzésével –, a büntetett Russell egyetlen beérő Mercedesként ötödikként végzett.
Norris megszerezte a hatodik helyet, a britet a végére megközelítette Ocon. A nyolcadik Stroll mögött Ricciardo és Vettel végzett – a német egykiállásos taktikája nem működött, de egy pontot legalább szerzett utolsó nagydíján.
Az Abu Dhabi Nagydíj eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:27:45.914 |
2 | Charles Leclerc | FERRARI | 8.771 |
3 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 10.093 |
4 | Carlos Sainz | FERRARI | 24.892 |
5 | George Russell | MERCEDES | 35.888 |
6 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 56.234 |
7 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 57.24 |
8 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 76.931 |
9 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 83.268 |
10 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 83.898 |
11 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 89.371 |
12 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | +1 kör |
13 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
14 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | +1 kör |
15 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | +1 kör |
16 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | +1 kör |
17 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | +1 kör |
18 | Lewis Hamilton | MERCEDES | DNF |
19 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | DNF |
NC | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | DNF |