DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
F1

Sainz: Büntetést a piros zászlót okozóknak

Carlos Sainz szerint szankciókat érdemelnek azok a versenyzők, akik előre megfontolt szándékkal okoznak megszakítást a kvalifikáción. Állítása szerint túl sokszor fordult már elő ilyen szituáció.

Mint ismert, egyes információk szerint Max Verstappen azért tagadta meg a Red Bull csapatutasítását egy hete Interlagosban, mert véleménye szerint Sergio Perez szándékosan okozott balesetet a májusi Monacói Nagydíj kvalifikációján, hogy ezzel biztosítsa taktikai előnyét házon belül a vasárnapi futamra. Noha az energiaitalosok megbeszélték a brazíliai esetet versenyzőikkel, a médiában természetesen nagy figyelmet kaptak a kétszeres világbajnok vádjai. Noha Perez csütörtökön tagadta csapattársa állításait, Carlos Sainz szerint lényegtelen, hogy milyen indíttatásból kerül elő a piros zászló az időmérőn, a megszakítást okozó versenyzőknek bűnhődniük kell.

„Anélkül, hogy azon elmélkednék, szándékos volt-e a monacói eset, szerintem most már egyértelmű, hogy mindannyian szeretnénk, ha születne erre valamiféle szabály. Teljesen mindegy, hogy szándékosan okoz-e valaki piros vagy sárga zászlót vagy nem, valamit tenni kell a vétkes versenyzővel, mert tönkretette a másik kilenc pilóta körét, ennek pedig büntetést kellene maga után vonnia, különben mindannyian elkezdünk játszadozni vele, az utóbbi évben pedig több versenyzőt láttam kihasználni ezt, mint amennyit a média felkapott” – idézi a spanyolt a RaceFans.



„Véleményem szerint amikor mi, versenyzők elemezzük ezeket az incidenseket, akkor azonnal meg tudjuk mondani, hogy szándékos volt-e az eset vagy sem, mert nem vagyunk ostobák. Nem fogok véleményt mondani Monacóról, mert az a múltban történt, de ha lenne egy szabály erre, akkor meg sem fordulna a fejünkben hasonló gondolat.” Sainz szerint a Q3-nak sokkal nagyobb tétje lenne, ha a versenyzők tudnák, van vesztenivalójuk is, és nem szabad felelőtlenül kockáztatniuk. „Ebben az esetben rendkívül sokat lehetne nyerni a Q3-ban, miközben vesztenivalód is lenne, ami miatt egy nagyon jó és hibamentes kört kellene teljesítened a pole-pozícióhoz. Néhányszor már felvetettük az ötletet, de soha nem lett belőle semmi. Jövőre azonban már pontot kellene tenni az ügy végére” – magyarázta a Ferrari versenyzője Abu Dhabiban.

„Nem túl gyakoriak a szándékos ütközések, de elégszer fordult már elő ahhoz, hogy szabályozva legyenek. Monacóban nagyon egyszerű lett volna megítélni az ilyen helyzeteket. Köridőelvétel vagy egy néhány rajthelyes büntetés azonnal elejét venné a próbálkozásoknak, miközben arra kényszerítene minket, hogy jobban fókuszáljunk a gyorkörre,  még ha benne is kell hagynunk valamennyit.”

Érdekesség, hogy a múlt hétvégi Brazil Nagydíjon is előfordult hasonló szituáció, amikor a Q3-ban George Russell csúszott ki a kavicságyba, a belengetett piros zászló pedig gyakorlatilag véget vetett a kvalifikációnak, hiszen a megszakítás alatt nőtt az eső intenzitása. Russell megtarthatta harmadik rajthelyét a sprintre, amelyet meg is tudott nyerni, vasárnap pedig első nagydíjgyőzelmét is megszerezte.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: