„A tervezésre vonatkozó szabályok kicsit korlátozottak abban a tekintetben, hogy az autók nagyon hasonlók, a szabadságunk pedig a korábbi évekhez képest be van határolva” – mondta a domináns RB18-at tervező stáb kulcsfigurája, a főmérnök pozíciót betöltő Paul Monaghan. a RaceFans.net-en idézett szakember így folytatta: „De egyszerűen összefoglalva nem, nem gondolom, hogy az autók megjelenése egységes lesz. Ezen a ponton még nem tartunk. Az autók formája szigorúbban korlátozva van a szabályok által, mégis vannak különbségek, főleg, ha a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull modelljét hasonlítjuk össze. Ezek közt jelentős eltéréseket találni.”
„A következő évben is lesznek kisebb szabályváltozások, és kétlem, hogy az első versenyre mindannyian hasonló megoldást találunk rájuk. Ez a sport nem így működik. Különbségekre számítok, még ha kisebbek is lesznek, mint mondjuk 2010 és 2012 között” – tette hozzá a Red Bull szakembere.
Az RB18 másolását több csapat már 2022-ben elkezdte: a tipikus példa az Aston Martin, amely kezdeti koncepcióját már a Spanyol Nagydíjon átdolgozta – kiérdemelve a „zöld Red Bull” gúnynevet. A csapat teljesítményigazgatója mégis Monaghanhez hasonló álláspontot fogalmaz meg, azzal érvelve, hogy a csapatok a költséglimit miatt kevésbé mernek kísérletezni szezon közben, de az évadok között várhatók jelentősebb innovációk.
„Úgy vélem, a költségsapka miatt a csapatok dolgoztak olyan ötleteken, melyeket nem tudtak a pályára vinni, így eddig nem láthattuk őket. Ennélfogva a következő szezon kezdetén már láthatunk pár különbséget” – fejtegette Tom McCullough.
A Williams egy másik csapat, amelynek autóján feltűntek a Red Bull stílusjegyei az idei szezonban. Francois-Xavier Demaison, Grove műszaki igazgatója a másik oldalt képviseli: szerinte az üldözők mindig a leggyorsabb autót próbálják utánozni.
„Ha megnézzük a kék autó sebességét, akkor egészen biztos vagyok benne, hogy a csapatok közelíteni fognak egymáshoz ezen a téren. Már most sok autó próbál abba az irányba elmenni. Meglepődnék, ha nem mozdulna el egyre több csapat az ő irányukba. Ez elkerülhetetlen, a motorsportban mindig a leggyorsabb autót másoljuk, ilyen az F1” – vélekedett az FX becenéven is ismert mérnök.