DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 7. kedd
F1

Sainz: Tempóból nem volt domináns a Red Bull

Bár elismerte, hogy riválisuk uralta a 2022-es évet és jövőre tökéletes szezon kell a részükről a legyőzésükhez, a Ferrari spanyolja szerint valójában egyáltalán nem voltak messze Verstappenéktől.

Hiába kezdte roppant erősen a 2022-es szezont a Ferrari, a stratégiai, műszaki és olykor versenyzői hibák révén hamar Max Verstappen és a Red Bull ragadta magához az irányítást, az idény második felére pedig már egyértelműen a maranallóiak fölé nőttek, így idejekorán be is biztosították mindkét világbajnoki címet. A Scuderiát erősítő Carlos Sainz a Sao Pauló-i Nagydíj csütörtöki sajtónapján el is ismerte, hogy a holland pilóta és az energiaitalos alakulat jobb volt idén:

„Ahogy Verstappen teljesített a Red Bull-lal együtt, egyszerűen övék volt a gyorsabb csomag: a gyorsabb autó és a gyorsabb pilóta. De úgy érzem, hogy jövőre egy tökéletes évvel le lehet győzni őket. Viszont ahhoz tökéletesnek kell lennünk a következő szezonban” – nyilatkozta a Formula.hu jelenlétében a spanyol, aki azt ugyanakkor tagadta, hogy nagy lett volna a hátrányuk:

sainz-redbull-dppi-2022-f1



„Úgy érzem, voltak esélyeink. Domináns volt a Red Bull, de tették ezt úgy, hogy tempóból egyértelműen előttünk lettek volna. Nem érzem úgy, hogy nagy lemaradásban lennénk teljesítményben és az autó fejlesztésében. Austinban pole-t szereztem és az első két helyen végeztünk az időmérőn. Az autónk nincs annyira messze a Red Bulltól nyers teljesítmény tekintetében. Kicsit több motorerőre és leszorítóerőre van szükségünk.”

A Ferrarira matematikailag még a Mercedes is fenyegetést jelent a konstruktőri második helyért – sőt, felmerült az is, hogy esetleg a vörösök „szándékosan” átengedhetik a vb-ezüstöt a rivális istállónak, hiszen a szabályok értelmében a jobb év végi helyezés kevesebb szélcsatornás tesztelési idővel is jár. Sainz szerint azonban ez butaság:

„Ó, szerintem inkább a második helyet választanánk. Az ilyen dolgokban a bajnoki helyezést kell előnyben részesítenünk. Ha nem így lenne, nem is harcolnánk a bajnoki pozíciókért. Mindig is a helyezés a prioritás, és az mindig nagyobb elégtételt kell, hogy okozzon, ha megelőzöl egy riválist, mint ha egy hellyel hátrébb végzel és többet tesztelhetsz a szélcsatornában.”

A ferraris pilóta a saját idényét is értékelte Interlagosban: „Komoly kihívást jelentett a szezon első harmada, ahol küszködtem kissé az autó egyensúlyával, a vezetési stílusommal egy olyan autóban, ami nem passzolt egyből hozzám, ezért sokat kellett vele harcolnom. Az év második kétharmadában sokkal elégedettebb voltam az autóval, de sajnos sok kiesésünk és megbízhatósági problémánk volt.”

„Büszke vagyok a fejlődésünkre, amit az autóban elértünk a mérnökeimmel, ahogy sikerült javítanunk a tempómon. Jövőre vissza kell hoznunk emellé a 2021-es kiegyensúlyozott Carlost, hogy jó eredményeket érhessünk el” – tette hozzá Sainz, aki az egyéni tabellán a hatodik pozíciót foglalja el a Mercedes párosa mögött.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: