Az Autodromo Hermanos Rodriguez a Formula-1-es versenynaptár egyik különleges helyszíne, méghozzá Mexikóváros tengerszint feletti magasságából fakadóan: a pálya 2200 méteren fekszik, jóval magasabban akármelyik másiknál, ami ritkább levegőt von magával. Az elmúlt években rendszerint szó esett róla, hogy a magasság hatással van a motorok teljesítményére – csökkennek a lóerők, valamint a hűtés hatékonysága is –, a 2022-es verseny előtt pedig Toto Wolff egy további tényezőt is behozott: a csökkenő légellenállást, ami a W13-nak kedvezhet.
„Papíron Mexikóban jók a kilátásaink. A nagy légellenállású autó elvileg hatékony ritka levegőben. Jó, hogy a verseny most következik, és remélem, meg tudjuk dolgoztatni őket (a Red Bullt) a pénzükért” – idézi az Autosport a Mercedes csapatvezetőjét. Wolff azért hozzátette, a hasonló esélylatolgatás párszor nem jött be idén: „Jobb, ha a nyelvembe harapok, hiszen idén többször mondtam már bizonyos pályák esetében, hogy biztos jók leszünk, ami nem jött be, máskor pedig a fordítottja történt.”
Ellentmond az optimista csapatfőnökkel Lewis Hamilton austini nyilatkozata: az USA Nagydíjat körökön át vezető britet végül levadászta Max Verstappen. A hétszeres világbajnok ki is jelentette, a Mercedesnek már nincs esélye az idei győzelemre.
„Nagyszerű volt harcolni a győzelemért, de ha valódi tempót nézünk, akkor egész hétvégén előttünk voltak, és ez így lesz a következő három futamon is. Hacsak nem történik valami drasztikus dolog velük, akkor nagyon valószínűtlen, hogy tempóból fel tudjuk venni a versenyt velük” – mondta Austinban Hamilton az általános erőviszonyokra alapozva.
Ha a csapat terveihez tartja magát, Mexikóban az új fejlesztésű első szárnyat használhatja Hamilton és George Russell. Az elem vitát generált, mivel egyes hírek szerint szabálytalannak minősül a felső és középső szárnylapot összekötő rögzítők miatt, melyek tiltott aerodinamikai elemként funkcionálnak – bár Andrew Shovlin, a pályaszéli mérnökigazgató állítja, nem emiatt nem használták az USA-ban, hanem azért, mert csak egy példány állt rendelkezésre. A szárny szabályos, ennélfogva pedig Mexikóvárosban teljes hétvégén az autón lesz, hangsúlyozta a mérnök.
Visszatérve Wolffra és a légellenállásra, az osztrák kiemelte, a problémát orvosolni kell jövőre – a költséglimit és a szélcsatornás tesztelés korlátozása azonban határok közé szorítja a csapatot. A csapatfőnök egy másik nyilatkozatban jelentős változást ígért 2023-ra, úgy fogalmazott, az autó kívülről nem feltétlenül fog átalakulni, a DNS-ét jelentő egyes részek azonban megújulnak.