Dietrich Mateschitz halálhíre mélyen megrázta az energiaitalos istállót, de végül a durván elrontott kerékcsere ellenére is sikerült Max Verstappennek megkaparintania a futamgyőzelmet. Meg kellett érte küzdenie, mivel a rontott második csere után mindössze a harmadik helyre érkezett vissza, tetemes hátránnyal Lewis Hamilton mögé.
Ám a Red Bull és Max Verstappen idei formáját látva sejthettük, hogy a holland nem nyugszik bele a vereségbe és megpróbálja a hatalmas lemaradást is behozni. Ez sikerült is, jó választásnak bizonyult a közepes keverék és végül a hajrában remek előzéssel sikerült megszereznie idei 13. futamgyőzelmét.
„Ez pont olyan típusú verseny volt, amit Mateschitz igazán szeretett volna. Sajnos mindkét bokszkiállást elszúrtuk, de Max a kellő pillanatban kiváló előzéseket bemutatva végül mégis hozta a korábban biztosnak tűnő futamgyőzelmet” – ecsetelte véleményét Helmut Marko az ORF adásában.
„A közepes abroncsok az utolsó körökben már elkezdtek erősebben kopni, de akkor is szenzációs tempóra volt képes Max. A nagyon elrontott második kerékcsere? Ó, csak szerettük volna izgalmasabbá tenni a versengést. Max versenymérnöke kiemelkedő munkát végzett abban a helyzetben, gyorsan megnyugtatta a pilótát, hogy azonnal felejtse el a hibát, összpontosítson és meglesz a győzelem. Így is történt.”
„Az előző napi szomorúságot ezzel a győzelemmel tudjuk a legjobban feledtetni, ráadásul extra motivációt jelent, amikor a Mercedes egyik autója jár előttünk. És nemcsak Verstappen, hanem Perez is kiválóan versenyzett. Jóval nehezebben vezethető autóval kellett kint maradnia, de Maxhoz hasonló köridőkre volt képes, a hajrában pedig ahhoz sem hiányzott sok, hogy Leclerc-t elkapja. Sergio képes volt ellensúlyozni a sérült autó hiányosságait” – mondta el dicséretét a főtanácsadó.