Az újoncok szabadedzése volt az USA Nagydíj első tréningje, amely magyar idő szerint este 9-kor rajtolt el: a tapasztalatlan versenyzők edzésbevetésére vonatkozó szabály értelmében négy csapat is olyan pilótát ültetett autójába, aki Austinban vezetett először F1-es versenyhétvégén. A legnagyobb nevet kétségtelenül a McLaren vonultatta fel a 2021-es IndyCar-bajnok Alex Palou személyében. A Ferrari tesztpilótáját, Robert Svarcmant ültette be, az Alfa Romeo és Williams pedig egy-egy F2-es élmenőnek adott lehetőséget Theo Pourchaire és az amerikai Logan Sargeant személyében. Volt egy kakukktojás is: az ötödik edzésszereplő, a Haas volánja mögé ülő Antonio Giovinazzi nem felelt meg az újoncszabály feltételeinek – az ő szerepeltetése erősen összefügghet azzal, hogy az olasz a csapat 2023-as ülésének esélyese.
A korábbi Alfa-pilóta visszatérése azonban kínosan alakult: nyolc perccel kezdés után a VF-22 a 6-os kanyar gumifalában kötött ki, miután a versenyző elvesztette a hátsó tapadást. A baleset miatt rögtön előkerült a piros zászló, habár Giovinazzi újra tudott indulni az autóval, és törött első szárnnyal elhagyta a baleset helyszínét. A Haas nem sokkal később közölte: az ütközésben sérült a kuplung, valószínűleg váltócsere is szükséges, így Giovinazzi szabadedzése máris véget ért…
Mivel nem kellett autót menteni, pár perc állás után máris folytatódott a szabadedzés. Ekkor még Sergio Perez állt az eredménylista élén, de rövid ideig megfordult Esteban Ocon is az első pozícióban – mielőtt megérkezett Max Verstappen, máris lágy gumit használva, 1:38,272-es köridőt összefűzve. A holland később nyolc tizedet lefaragott az időeredményből, de az utolsó 20 percben ez a kör is megdőlt, mégpedig váratlan versenyző jóvoltából.
Jól teljesített az Aston Martin az austini pályán, Sebastian Vettel egy darabig Verstappen mögött állt másodikként, az igazi meglepetést pedig Lance Stroll tartogatta: mindössze két ezredmásodperccel megdöntötte Verstappen addigi legjobb körét, és az első pozícióba ugrott fel!
Stroll uralkodása nem tartott sokáig, Carlos Sainz hat tizedmásodpercet adott a kanadainak, a Ferrari 1:36,857-es köre volt a szabadedzés legjobbja. Az utolsó percekben Verstappen zárkózott fel másodnak két tizedmásodperc lemaradásban, a harmadik pedig Lewis Hamilton lett a pályára jelentős fejlesztési csomagot hozó Mercedesszel.
A rövid idei első helyen villogó Stroll a negyedik helyre csúszott vissza, Sergio Perez elé, aki már biztosan rajtbüntetést kap belsőégésű motor cseréje miatt – akárcsak Guanyu Zhou. A hatodik helytől lefelé Fernando Alonso, George Russell, Pierre Gasly, Lando Norris és Vettel végeztek. Az öt edzésszereplő a mezőny utolsó öt pozíciójában zárt, Svarcman volt a leggyorsabb közülük, a csapattárstól 2,1 másodperccel elmaradó köridővel.
Az első szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Autó | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:36.857 | 18 | |
2 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:37.081 | 0.224 | 14 |
3 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:37.332 | 0.475 | 19 |
4 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:37.460 | 0.603 | 23 |
5 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:37.515 | 0.658 | 18 |
6 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:37.713 | 0.856 | 24 |
7 | George Russell | MERCEDES | 1:37.802 | 0.945 | 22 |
8 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:37.810 | 0.953 | 23 |
9 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:37.856 | 0.999 | 22 |
10 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:38.041 | 1.184 | 24 |
11 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:38.102 | 1.245 | 23 |
12 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:38.276 | 1.419 | 20 |
13 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:38.422 | 1.565 | 20 |
14 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:38.898 | 2.041 | 22 |
15 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:38.922 | 2.065 | 20 |
16 | Robert Shwartzman | FERRARI | 1:38.951 | 2.094 | 20 |
17 | Alex Palou | MCLAREN MERCEDES | 1:39.911 | 3.054 | 21 |
18 | Theo Pourchaire | ALFA ROMEO FERRARI | 1:40.175 | 3.318 | 19 |
19 | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | 1:40.325 | 3.468 | 22 |
20 | Antonio Giovinazzi | HAAS FERRARI | 1:43.063 | 6.206 | 4 |