A 2022-es versenygépek tulajdonságai, valamint a pálya adottságai együtt nagy kihívások elé állíthatják a mezőnyt Pierre Gasly szerint. Az AlphaTauri pilótája ezt arra alapozza, hogy a Circuit of the Americas vonalvezetése önmagában is nehéz, a pálya aszfaltja pedig általában elég egyenetlen volt az utóbbi évek során, idén azonban ez különösen problémás terület volt több helyen is.
„Élvezem magát a pályát, mert az egész első szektor szupergyors és kiváló ritmusa van, viszont precíznek kell lenni, mivel ahogyan az egyik kanyart beveszed, az erősen befolyásolja, hogyan mész át a következő kanyaron. Általánosságban tehát ez egy technikás pálya” – idézte Gasly-t a RacingNews365.
„A pálya mindig is nagyon rázós volt, és úgy gondolom, hogy az autók mostani generációjával ez nagyon bonyolult lesz a vezethetőség szempontjából. Az idei gépek nagyon merevek, így mindenkinek nagy kihívás lesz, bár úgy tudom, hogy az év elején újra aszfaltoztak néhány szakaszt a MotoGP miatt, szóval reméljük, hogy ez javulást jelent” – tette hozzá a 26 esztendős versenyző, akinek csapattársa, Yuki Tsunoda szintén hasonló gondolatokat fogalmazott meg a helyszínről.
„Remélhetőleg a második szabadedzésen sor kerülhet a Pirelli gumitesztjére, amit az eső miatt nem tudtunk lefutni Suzukában, mivel így kapunk plusz 30 perc hasznos időt a felkészüléshez. A pálya eléggé rázós, és ha jól emlékszem, különösen az 1-es szektorban volt így tavaly, szóval érdekes lesz látni, hogyan viselkednek majd ott ezek az új autók. A bukkanók miatt meglehet változtatni a beállításokat, de az nem lenne a legjobb a teljesítmény szempontjából, így egy köztes megoldásra lehet szükség” – árulta el a japán versenyző.