Ahogy közeledik a szezon vége, egyre több csapatnál állnak le a 2022-es versenygép fejlesztésével. A három nagycsapat közül a Ferrarinál Mattia Binotto már jelezte, hogy a Suzukában debütált padlólemez-módosítás volt az utolsó újításuk ebben az évben, míg a Mercedesnél Austinban láthatunk utoljára fejlesztést, némileg már a következő évadot is szem előtt tartva.
A Max Verstappennel az egyéni vb-címet már bebiztosító, s a konstruktőri diadalhoz is közel járó Red Bull sem kivétel a trend alól, legalábbis Rob Marshall, az energiaitalosok vezető technikai igazgatója erről beszélt az F1 Nation Podcast adásában:
„Teljes mértékben 2023-ra koncentrálunk már. Van még néhány igen apró dolog, ami érkezik, de egyetlen jelentős fejlesztés sem jön már Abu Dhabiig” – jelentette ki a szakember az RB18-as kapcsán.
A Red Bullnál tehát a szingapúri padlólemez-frissítés volt az utolsó újítás 2022-ben, erről Paul Monaghan vezetőmérnök beszélt: „Itt-ott néhány milliméternyi változtatásról volt szó, és azt követően tudtuk bevetni ezt, hogy nem sérült a padlólemezünk Belgiumban, Hollandiában és Olaszországban. Ezért tudtuk bevetni ezt a fejlesztést, amit az Európán kívüli versenyek elején akartunk először használni, ezért választottuk Szingapúrt.”
Monaghan azt is elmondta, hogy rengeteg tényezőt kell mérlegelni az idény végi fejlesztések kapcsán: ezek közé tartozik, hogy bele kell kalkulálniuk, hogy autótörés esetén esetleg pótalkatrészre lehet szükségük valamiből, de figyelembe kell venniük az újítás legyártásának és szállításainak költségét – főleg annak függvényében, hogy megéri-e az a várható előnyhöz mérten. Nem mellesleg pedig azt is megjegyezte a szakember, hogy egy szezon végi fejlesztéssel akár azt is leleplezhetik a riválisok előtt, milyen irányban gondolkodnak a következő évet illetően.