Négy versenyhétvége maradt csak hátra a 2022-es szezonból, kezdve a jövő hétvégi USA Nagydíjjal. A csapatok az éves fejlesztési terv végéhez érkeztek, a Mercedes már csak egyetlen aerodinamikai módosítást visz pályára, amely Austinban kerül a W13-ra.
„Ez aerodinamikai fejlesztőmunkánk utolsó lépcsőfoka, amely remélhetőleg egy kis többletteljesítményt ad. Ami azonban a legfontosabb, egyre többet tanulunk, amit következő évben tudunk hasznosítani” – mondta el Andrew Shovlin, a csapat pályaszéli mérnökigazgatója. „Ez is része ennek, pár elemnek csökkentettük a tömegét, így remélhetőleg autónk közelebb kerül a súlylimithez.”
A Mercedes 2011 óta először nem nyert futamot egy szezon során, még négy lehetőség maradt ennek korrigálására. Korábban George Russell beszélt arról, hogy az USA Nagydíj lehet esélyük a győzelemre. Shovlin óvatosabb, emlékeztet rá, hogy a csapatnak 2021-ben sem volt sima hétvégéje Texasban.
„Trükkös pálya, trükkös volt számunkra a tavalyi évben. Nagyon hepehupás volt, a gumik túlhevültek, és a lágy abroncson nem teljesítettünk olyan jól, mint a Red Bull. Azóta újraaszfaltozták a pályát, ezért remélem, nem lesznek olyan gondok az egyenetlenséggel, de ebben az évben nagyon nehéz megmondani, hol fogunk állni az adott pályákon. Nem bocsátkozunk jóslatba a teljesítményünkről, pénteken fogjuk meglátni, milyen gondjaink vannak, és meg tudjuk-e oldani a beállításokkal” – mondta Shovlin, rámutatva, hogy az előző két verseny jelzi, mennyire kiszámíthatatlan a Mercedes versenyképessége.
„Nagyon nehéz megjósolni, hol fogunk állni. Szingapúrban Lewis rettentően közel volt a pole-pozícióhoz, Suzukában viszont mindkét autó jelentősen lemaradt az elejétől. A jelenlegi versenytempónk kifejezetten erős, így ha még egyet lépünk reményeinknek megfelelően, akkor már a Ferrarikkal és Red Bullokkal harcolhatunk. Az időmérős szereplésünket azonban nagyon nehéz kiszámítani” – mondta a Mercedes mérnöke.