DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
F1

A Ferrari esélyeit csinálták ki az évközbeni szabálymódosítgatások?

Bár a csapatfőnök még néhány napja is igyekezett cáfolni, hogy a Belga Nagydíjtól életbe lépett, szigorított technikai direktíva miatt estek vissza a vörös autók, egyre inkább úgy tűnik, így történt.

Ebben az évben többször is év közben módosítottak szabályokat a Formula-1-ben, leginkább a pattogás és delfinezés jelenségét szerették volna kordában tartani az FIA szakemberei. Bár szezon közben nem szokás nagymértékű módosításokat bevezetni, már Baku után, aztán a nyári szünetet követően is változtattak. Leginkább a Mercedes szenvedett a pattogástól, emlékezhetünk Lewis Hamilton kiszállására az autóból az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően.

A nyári szünetet követően még szigorúbbra szabták a kereteket a 39-es számú technikai direktívával. Mindenki azt várta ettől, hogy a Red Bull fölénye jelentősen megcsappan és a fő riválisok felzárkóznak. Ehhez képest azóta alakult ki igazán Red Bull-dominancia, Max Verstappen sorra nyerte a versenyeket, az elmúlt hétvégén pedig második világbajnoki címét is bezsebelte.

Ellenben a Ferrari kifejezetten rosszul jött ki a történetből, a Mercedesnek jót tettek a változtatások, a vörös istálló versenytempója viszont visszaesett. A Red Bull köszöni szépen, továbbra is jól van. A Scuderia legfőbb gondja jelenleg a látványosan megerősödő gumikopás, ami leginkább Leclerc-éket sújtja. 

A Red Bull maradt elöl, a Mercedes viszont feljött a visszaeső Ferrarira


Az Auto Motor und Sport újságírója, Andreas Haupt szerint nehéz lenne nem elismerni, hogy a Ferrarit végezte ki igazán az évközben bevezetett új szabályozás. „Az a hír járja, hogy volt egy kis hézag a karosszéria és a padlólemez között, amit egy speciális anyaggal töltöttek ki, ennek köszönhetően a Ferrarik kevésbé voltak érzékenyek a hepehupákra.”

„Egyvalami biztos, amint bevezették az új technikai szabályokat, a Ferrari gumikezelése azonnal látványosan visszaesett. Hogy ez valóban az előbb említett dolog miatt következett-e be, azt csak az FIA ellenőrei és maga az istálló tudhatja. Az autó magasságát kötelezően meg kellett emelni, ami jelentős leszorítóerős és egyensúlyi problémák kialakulásához vezetett” – írta Haupt.

Ezzel nemcsak az első helyet vesztette el szinte véglegesen a vörös istálló, de már egyre inkább hátrafelé kell tekintgetnie, mivel a két Mercedes ugyanebben az időszakban látványosan feljavult, úgyhogy a második hely sincs biztonságban Mattia Binottóék számára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: