Hosszú percekig bizonytalanság lengte körül a suzukai futamot követően, hogy vajon Max Verstappen megszerezte-e a második vb-címéhez szükséges pontokat azt követően, hogy Charles Leclerc-t megbüntették, s így a harmadik helyre került. Mint kiderült, egy rosszul megfogalmazott, de helyesen alkalmazott szabály értelmében annak ellenére is teljes pontokat osztottak ki a Japán Nagydíjon, hogy a mezőny épp csak átlépte az eredetileg kiírt táv felét.
Ez pedig elegendő volt a holland számára a duplázáshoz, a versenyt követő sajtótájékoztatón azonban elismerte, hogy sokáig ő sem tudta, mi is a helyzet pontosan:
„A verseny közben fogalmam sem volt róla, milyen döntés lesz a pontok kapcsán. A fő cél az volt, hogy megnyerjen a futamot, amikor pedig átszeltem a célvonalat, úgy voltam vele, hogy ’oké, fantasztikus verseny volt, ismét jó pontokat gyűjtöttünk, de még nem vagyok bajnok’. Miközben interjút adtam a futam után, a szerelőim hirtelen ujjongani kezdtek, én pedig nem tudtam, mi történik.”
„Aztán rájöttem, hogy Checo lett a második Charles helyett, de még akkor sem tudtam, hogy teljes pontokat, fél pontokat vagy mit osztanak, nem tudtam, hogyan számolják. De aztán átolvastuk a szabályokat, az FIA médiadelegáltja pedig odajött és mondta, hogy világbajnok vagyok. Úgyhogy ünnepelni kezdtünk – majd egyesek azt mondták, még nincs meg, hiányzik egy pont. Kicsit furcsának találtam ezt. Végül aztán megvolt a szükséges pontszám, úgyhogy ismét világbajnok lettem!”
Verstappent mindenesetre nem bosszantják a bajnokavatás körülményei, inkább jót szórakozott rajtuk: „Hogy őszinte legyek, nem zavar, hogy kicsit zavarba ejtő volt. Igazából eléggé viccesnek találtam, mert végső soron ez nem változtat az eredményen. Amikor átértem a célvonalon, akkor még teljes pontokkal sem lett volna elegendő az előnyöm, úgyhogy ebben a helyzetben ez semmin nem változtatott.”
Több csapatfőnök, beleértve a Red Bullt irányító Christian Hornert is, úgy vélekedett vasárnap, hogy hibásan fogalmazták meg a vonatkozó szabályokat, amelyeket a tavalyi spái fiaskó után módosítottak, hiszen részpontokat csak akkor osztanak, ha egy megszakított versenyt már nem is lehet újraindítani, míg ha a mezőny úgy teljesít 75 százaléknál rövidebb távot, hogy újraindították a viadalt, s csak a limitidő pörgött le, akkor full pontok járnak. Verstappen ennek kapcsán úgy fogalmazott, hogy van különbség szerinte a két helyzet között, s azt is megjegyezte, hogy az sem jó, ha túl kevés a szabály, de az sem, ha túl összetett, úgyhogy nehéz megtalálni a középutat.