Már a szombati nap végén nehéz helyzetben került a német márka istállója, mert bár Lewis Hamilton a harmadik rajtkockát szerezte meg, George Russell technikai gondok miatt a Q2-ből sem tudott továbbmenni, másnap pedig a bokszutcából volt kénytelen elindulni, miután minden elemet kicseréltek nála az erőforrást illetően.
A csapat így Hamiltonban bízhatott, ám a hétszeres világbajnok már a lámpák kialvását követően bukott egy pozíciót, később pedig több egyéni hibát is vétett. A vezető pályamérnök szerint a rajtnál történtek alapvetően befolyásolták a folytatást.
„Lewis a rajtnál egy kicsit lemaradt Sainzhoz képest, majd kiszélesítette a pályát. Ráhajtott vizes ívre, ezért visszaesett a gumik hőmérséklete, ami azt eredményezte, hogy az első körök elég trükkösek lettek” – idézte a RaceFans Andrew Shovlin szavait, aki Hamilton ütközését is kiemelte. Véleménye szerint ez elég rosszkor történt, hiszen a későbbi biztonsági autós fázis alatt a többiek jelentős időt nyertek velük szemben.
„Szerencsétlenül alakult, mivel időt vesztettünk a cserével, majd további pozíciókat buktunk, hiszen a Safety Car lehetővé tette a többiek számára, hogy nagyobb időveszteség nélkül állhassanak ki a bokszba” – folytatta Shovlin.
A Mercedes szakembere Russell esetére is kitért, miután a fiatal brit pilóta autójára idejekorán tették fel a száraz pályára való abroncsokat, ám ennek ellenére jó esélye volt a pontszerzésre. Végül egy defekt húzta keresztül a számításaikat, mikor ütközött Mick Schumacher versenygépével. „Úgy tűnt, hogy legalább a pontszerző helyekre visszajutottunk volna, mivel körönként több másodperccel volt gyorsabb az előtte autózóknál. Sajnos ez a remény rövid életű volt, mikor Mickkel érintkezett, ami egy defektet okozott. Összességében egy felejthető verseny volt, a következő napokat pedig arra fogjuk használni, hogy felkészüljünk Suzukára, ahol remélhetőleg jobb összteljesítményre leszünk képesek” – tette hozzá.