DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Élő cikkek

Ez történt a szingapúri első szabadedzésen

Egy hosszabb szünetet követően, 2019 után száguldhat ismét Szingapúr utcáin a Formula-1 mezőnye. Kövessétek velünk az első szabadedzés eseményeit élő szöveges közvetítésünkön keresztül.

Köszöntjük kedves olvasóinkat! Néhány percen belül megkezdődik a Formula-1-es Szingapúri Nagydíj hétvégéjének első edzése.

A világbajnokság először 2008-ban látogatott el erre a pályára, akkor a sportág történetének első esti, villanyfényes versenyét rendezték. 2019-ig megszakítás nélkül minden évben rendeztek itt futamot, ezt a sorozatot végül a koronavírus okozta járványügyi helyzet szakította meg.

Van néhány versenyző, akiknek újdonság lesz a helyszín, hiszen még nem voltak jelen a mezőnyben a legutóbbi alkalommal. Mick Schumacher, Yuki Tsunoda, Nicholas Latifi, és Guanyu Zhou is először körözhet Szingapúrban.

Bár még az első métereket sem tették meg az autókkal, az események így is zajlanak a helyszínen. Néhány csapat hozott pár újítást, a Red Bull pedig az Aston Martinnal együtt úgy néz ki, bajba kerülhet. Sajtóértesülések szerint megsérthették a költségvetési sapkára vonatkozó szabályokat. 

29 fokos a levegő, 38 a pálya hőmérséklete jelenleg, a környezet pedig még egészen más arcát mutatja, mint a főesemények esetében. Egyelőre  naplemente idejében körözhetnek a versenyzők, így ez az edzés kevésbé lesz mérvadó a hétvége folytatását tekintve. Az új elemek tekintetében és az adatok gyűjtése, és a pályával való ismerkedés szempontjából azonban ez is lényeges. 

Zöldre váltott a bokszutca lámpája, elsőként pedig a két Alfa Romeo hajtott ki a pályára. 

Már a kezdés előtt is egészen jó volt a hangulat. A képen látható Marshmello fellép a hétvége folyamán. 

A helyszín több szempontból is nagy kihívás lehet egyébként a pilóták számára. A vonalvezetés önmagában is elég nehéz, noha egy szélesebb utcai aszfaltcsíkról van szó, de ehhez még az este is magas hőmérséklet, és az ennél is nagyobb pára, ami rettentően keménnyé teszi a résztvevők dolgát. Az autók szempontjából a fékeket is megterheli a pálya, ráadásul ne feledjük, hogy a mostani versenygépek karaktere teljesen más, mint amikkel 2019-ben mentek itt. 

Charles Leclerc kivételével már mindenki a pályán, a nézők pedig szépen gyülekeznek a lelátókon. A monacói a fékekre panaszkodott, így visszatért a garázsba, az élre pedig Max Verstappen került 1:47.329-el nagyjából hat perc után. 

Egyelőre még egészen világos van a helyszínen. 

Alonso került az első helyre, ám ezt nem élvezhette sokáig a kétszeres világbajnok. Mindkét Red Bull előtte van már. 

Időközben George Russell követett el egy hibát. A Mercedes pilótája a falat is megérintette a 10-es kanyarban, miután elfékezte magát. Egyelőre kevés a tapadás. 

Említést érdemel Alex Albon, aki vakbélműtétje miatt kénytelen volt kihagyni az Olasz Nagydíjat. Most már itt lehet, de érdekes lesz látni, fizikailag rendben lesz-e a folytásban. Szingapúr elég megterhelő a versenyzőkre nézve. 

Russell hibája. 

Valami tényleg nincs rendben Leclerc autójával. Rendesen szerelik, és már el is takarták magukat. 

Jó kedvében van Jost Capito. A Williams autói egyelőre eléggé hátul vannak, Albon a 15. Nicholas Latifi pedig a 17. helyen található az eredménylistán. 

Azt nem állíthatnánk, hogy unalmas a McLaren. Erre a hétvégére egyébként is különleges dizájnt villantottak, most pedig az áramlásjelző festék is rátett erre egy lapáttal.

 

Íme egy közelebbi fotó. 

Alonso javulni tudott, de bő egy másodpercre van Verstappentől, mögötte Perez, Sainz és Hamilton van még a legjobb ötben, Leclerc pedig végre ismét a pályán. 

Ocon javít, megelőzi Hamiltont, a francia ideje 1:46.178. 

A mezőny nagyrésze visszajött a bokszba, így némileg elcsendesedett a pálya. A figyelem most Charles Leclerc gyorskörére összpontosul. 

Leclerc két gyorskört vállalt be elsőre, a második sikerült jobban. Jelenleg a nyolcadik helyen van, de ehhez hozzá kell tenni, hogy kemény keverékű abroncsokon jött ki. 

Ha már a gumik szóba kerültek, a Pirelli a három leglágyabb keveréket hozta el Szingapúrba, így tehát a 3-as, a 4-es és az 5-ös számú abroncsot használhatják a csapatok. 

Eltelt az edzés fele, így állunk jelenleg. 

Este fél hét is elmúlt helyi idő szerint, azt viszont nem mondhatnánk, hogy hűvös van. Erről az alábbi fotó is tanúskodik. Az Alpine csapatánál egyébként Alonso autóján valamit eléggé szerelnek, Ocon pedig most jött ki friss lágy gumikon. 

Sainz megpróbálkozik a lágy gumikon, de azt is bemutatta az 5-ös kanyarban, hogy mennyire veszélyes egy-egy hiba. A spanyol nagyon közel tette a Ferrarit a falhoz. 

Hamarosan új ember veheti át a vezetést, Sergio Perez ugyanis kiváló körön van. Két lila szektor eddig a mexikóitól. 

Verstappen is gyorsul közben, de egyelőre Perez az első pozcióban. 1:43.839-el. 

Megvan első nagyobb hiba! Lance Stroll törte meg az Aston Martint, de nagyobb fennakadást egyelőre nem okozott vele. 

Ennyit erről! Piros zászló! A 2-es szektorban állt félre az Aston Martin pilótája. 

Stroll az ötös kanyart vette szélesebbre a kelleténél, akárcsak Sainz, ám a spanyol nem ért hozzá a falhoz. 

Nem tartott sokáig a megszakítás. Stroll a bukótérben húzódott le, így gyorsan megtisztították a pályát, vagyis folytatódhat a munka. 

A nap már elbújt, a pálya hőmérséklete kettő fokot csökkent, így már mérvadóbbak a körülmények. 15 percnél is kevesebb maradt hátra, hogy a csapatok még teljesítsenek néhány értékes kört. 

Sainz próbálkozása egészen jónak tűnik a lágyakon, de rajta kívül is van még pár ember, aki a pályán tartózkodik. 

A spanyol majdnem eldobta! A célegyenes ráfordítóban csúszott le a porosabb ívre, miután agresszíven használta a 22-es utáni kerékvetőt, így ismét közel volt a fal. 

A megtett körök számában eddig Tsunoda és Zhou voltak a legszorgalmasabbak, akik 18 kört teljesítettek, ám ez még változhat, hiszen kevesebb, mint kilenc perc még hátravan. 

Leclerc most odatette! 1:43.435-el a második helyre ugrik fel.

Russell szintén javít, 1:44.066 a legjobbja most, ami a negyedik pozíciót jelenti számára. 

Közben gond a Red Bullnál. Sergio Perez motorja pont a bokszutca bejárata előtt kapcsolta le magát, így a mexikóinak szerencséje volt és nem okozott fennakadást. 

Hat perc még vissza, Hamilton pedig akár az élre is kerülhet, jó körön van. 56 ezred az előnye a középső szektor után. 

Ott a meglepi! 84 ezreddel friss lágyakon, Lewis Hamilton az élen!

A hétszeres világbajnok lila utolsó szektort ment. Bár az FP1 eredményeiből messzemenő következtetést sosem szabad levonni, a Mercedesek egészen jónak tűnnek eddig. 

Verstappen jelenleg a lágyakat nyúzza, a Ferrarik gumijai pedig már négy körösek. Előfordulhat, hogy a brit versenyző zár az élen.

Kettő perccel a vége előtt Hamilton, Verstappen, Leclerc, Perez és Russell az első öt sorrendje, ám a Mercedes fiatal pilótája már egy másodperc feletti hátránnyal áll. 

Nappal kezdték, de villanyfényben ért véget az első szabadedzés, melyen Lewis Hamilton futott meg a leggyorsabb kört 1:43.033-al. A brit mögött nagy változás már nem történt, íme az eredmények: 

 

A folytatásban a második szabadedzés következik majd magyar idő szerint 15:00-tól. Tartsanak majd velünk, az első edzés összefoglalóját pedig ezen a linken olvashatják. Köszönjük a megtisztelő figyelmüket!